خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان از اجرای 34 عنوان برنامه طی هفته دفاع مقدس در همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۵۸۴۰۳
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷

اجرای 34 عنوان برنامه طی هفته دفاع مقدس در همدان/ توسعه فرهنگ دفاع مقدس باید همگانی شودبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مهدی ظفری در نشست خبری با اصحاب رسانه که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبداله الحسین(ع)، اظهار داشت: ما باید شکرگزار و قدردان شهدا و رهبر باشیم که با دست خالی امروز را برای ما رقم زدند که با آبرو برای دفاع مقدس صحبت کنیم.

وی گفت: ما نتوانستیم نقش امام (ره) را در جنگ مطرح کنیم، تحقیر دشمن یکی از اندیشه‌های دفاعی امام(ره) بود و امروز همین قدرت در مقام معظم رهبری قرار دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در خصوص گرامیداشت هفته دفاع مقدس با شعار«ما توانستیم» تصریح کرد: به تمام دستگاه‌ها ابلاغ مأموریت شده و دو نوع وظیفه در هفته دفاع مقدس برای هر رده وجود دارد.

وی ادامه داد: در هفته دفاع مقدس برنامه‌های مشترکی اجرا می‌شود که عمومی بوده و هر دستگاه و تشکیلات و هر هیئت مذهبی می‌تواند آنها را اجرا کند.

سردار ظفری با بیان اینکه 34 عنوان برنامه اعلام شده که در طول این هفته اجرا می‌شود، ابراز داشت: ما باید تلاش کنیم به اقتصاد مقاومتی توجه داشته باشیم و حداقل هزینه را داشته باشیم.

وی در ادامه تاکید کرد:از محوری‌ترین این برنامه‌ها گردهمایی 20 هزار نفری بسیجیان سپاه انصارالحسین(ع) در پنجم مهرماه است که در باغ بهشت همدان برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان خاطرنشان کرد: امسال به خاطر تقارن سوم عاشورا که مصادف با 31 شهریور شده است علاوه بر دسته‌جات سینه‌زنی، مراسم رژه نیز از ساعت 7:30 صبح تا ساعت 9 در میدان باباطاهر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه توسعه فرهنگ دفاع مقدس باید همگانی شود، گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند هنر شما این است که به دیگران بیاموزید که از ارزش‌های دفاع مقدس دفاع کنند.

سردار ظفری ابراز داشت: ما در دفاع مقدس نخبه‌هایی داریم که باید از آنها استفاده کنیم، اگر ما در طی این 38 سال دفاع مقدس را انتقال ندهیم و این افکار انتقال نیابد، نمی‌توانیم هویت خود را در جنگ اثبات کنیم، چراکه هویت اصلی ما در جنگ این است که همه بودیم مثل امروز که باید به عنوان مقسمین و سهام‌داران این سهم را انتقال دهیم و قدرت انتقال را پیدا کنیم؛ این کار سخت است اما باید بیشتر از این ورود پیدا کنیم.

وی در خصوص حوزه ادبیات عنوان کرد: به یاری خداوند همدان تبدیل به قطب راویان دفاع مقدس و شهر ارزش‌ها شده است چراکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند «بچه‌های همدان، بچه‌های خاصی هستند».

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در ادامه در خصوص حوزه هنری بیان داشت: ما تاریخ ادبیات جنگ را داریم که 50 درصد از تاریخ جنگ استان باقیمانده که بتوانیم برای آیندگان اتفاقات جنگ را بیان کنیم که از 700 مدخل جمع‌آوری می‌شود که حدود 20 جلد می‌شود.

وی در پایان در خصوص 40 سالگی انقلاب گفت: در این خصوص ستاد کل تشکیل شده و مسئولیت آن به حفظ آثار سپرده شده که برنامه‌ها در حال تنظیم شدن است و ستاد اهداف کلانی را انجام می‌دهد که برنامه‌های آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات