۲ هزار و ۸۸۵ تعاونی فعال در لرستان وجود دارد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: در استان لرستان ۲ هزار و ۸۸۵ تعاونی فعال وجود دارد.
کد خبر: ۹۰۵۸۴۰۹
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، علی آشتاب امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات تعاونی‌های بروجرداظهار کرد: ۲ هزار و ۸۸۵ تعاونی در لرستان در بخش‌های اقتصادی، صنعتی، خدماتی و کشاورزی با ۹۷۳ هزار و ۲۷۹ عضو فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت ۳۴۷ تعاونی با ۱۹۸ هزار و ۳۰۱ عضو در بروجرد عنوان کرد: از ظرفیت برنامه‌های دولت مانند طرح‌های اشتغال گیر فراگیر و پایدار روستایی، آموزش در محیط واقعی کسب‌وکار و مشاغل خانگی در جهت تقویت بخش تعاون بهره می‌بریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: در این راستا و در قالب طرح اشتغال فراگیر ۱۵۳ تعاونی برای دریافت تسهیلات  معرفی شده است.

آشتاب خاطرنشان کرد: در طرح اشتغال فراگیر نیز تاکنون اعتباری بالغ‌بر ۱۰۵ میلیارد تومان در قالب تسهیلات به متقاضیان پرداخت‌شده است.

وی تأکید کرد: در راستای توجه به روستا تعاون‌ها بالغ‌بر ۵۸ تعاونی در روستاهای لرستان تشکیل‌شده است که از این تعداد ۹ تعاونی در شهرستان بروجرد فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از وجود قریب به ۶۰ تعاونی بانوان در بروجرد خبر و ادامه داد: از ظرفیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به‌منظور حل مشکلات تعاونی‌ها به نحو مطلوب بهره می‌بریم، همچنین یک کمیته تخصصی به‌منظور رسیدگی به تعاون گران ایجادشده است.

آشتاب تأکید کرد: با همه آنچه گفته شد در حوزه تعاون استان لرستان در وهله اول به دنبال حفظ وضعیت موجود و در کنار آن ایجاد اشتغال و رونق تولید هستیم که البته تحقق این مهم در گرو تقویت فرهنگ کار جمعی است.

وی بیان کرد: بدون شک تقویت بخش تعاون نقش مؤثری در تقویت تولید و اشتغال‌زایی داشته و بن‌مایه‌های اقتصادی استان لرستان را تقویت می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار