بیش از ۹۳ هزار تعاونی فعال در سطح کشورفعالیت می‌کنند

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از فعالیت بیش از 93 هزار تعاونی فعال در سطح کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۰۵۸۴۱۳
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سید حمید کلانتری  ظهر امروز در حاشیه جلسه بررسی و پیگیری مسائل و مشکلات تعاونی‌های بروجرد در جمع خبرنگاران  گفت: بخش تعاون  در شرایط تحریم می‌تواند کارهای بزرگی در سطح کشور انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: تعاونی‌ها در حوزه‌های تولید کالا، تولیدات کشاورزی، صنایع غذایی، موادمعدنی، امور خدماتی و آموزشی فعالیت‌های مختلفی انجام دهند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از فعالیت بیش از 93 هزار تعاونی فعال در سطح کشور خبر داد و افزود: از این تعداد 25 درصد در بخش کشاورزی و 20 درصد در بخش صنعت‌ومعدن فعالیت می‌کنند، ضمن اینکه 111 گرایش شغلی در تعاونی‌ها وجود دارد.

کلانتری با تأکید بر ضرورت روی آوردن تعاونی‌ها به بازار صادرات گفت: به‌منظور تحقق سهم 25 درصدی حوزه تعاون در اقتصاد کشور سیاست‌هایی در یک حرکت بلندمدت دنبال می‌شود که می‌توان به حضور بیشتر تعاونی‌ها در مأموریت‌های اقتصادی اشاره کرد.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های تحقق این مهم این است که دولت در خصوصی‌سازی کارهای بیشتری به تعاون واگذار کند، از طرفی فعالان حوزه تعاون نیز با ارتقاء کیفیت و انسجام بیشتر نقش خود را در تولید کالا و فعالیت‌های اقتصادی رونق بخشند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل تعاونی‌های توسعه عمران را در تمامی شهرستان‌ها ضروری خواند و افزود: از این طریق بخش تعاون می‌تواند نقش مؤثری را در گسترش مشارکت مردم ایفا کند.

کلانتری در خصوص دستاوردهای جلسه امروز تصریح کرد: بروجرد قابلیت‌های خوبی در حوزه اقتصادی، ایجاد اشتغال و فقرزدایی دارد که نشان‌دهنده توانمندی، استعداد و ظرفیت بالا برای رشد و ایفای نقش مؤثرتر در حوزه فعالیت اقتصادی در این شهرستان دارد.

وی بیان داشت: مقرر شد کمیته توسعه جامع شهرستان بروجرد با حضور تعاون گران، بخش خصوصی و دانشگاه ایجاد و در آن کمیته مسائل و مشکلات حوزه تعاون بررسی و راهکارهای لازم برای همه آن‌ها اندیشیده و اتخاذ شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بخشی از مشکلات تعاون گران در سطح شهرستان قابل حل‌وفصل است، گفت: در جلسه امروز پیشنهاد شد که تعاونی‌گرها مدیریت منطقه ویژه اقتصادی بروجرد را دست گرفته و یا در اجرای آن مشارکت داشته باشند.

کلانتری اظهار داشت: از طرفی موقعیت جغرافیایی بروجرد و نزدیکی آن با مرز عراق می‌تواند بستر و ظرفیت مناسبی برای تقویت صادرات بخش تعاون این شهرستان باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات