راشدیزدی با بیان اینکه در جامعه احترام لازم به خانواده شهدا و جانبازان رعایت می‌شود گفت:، اما این احترام کافی نیست و احترام بیشتری باید در جامعه به این خانواده‌ها گذاشته شود.
کد خبر: ۹۰۵۸۴۳۸
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم راشد‌یزدی در هفتمین شب از ماه محرم در جمع عزاداران حسینی در حسینیه ثارالله کرمان که معطر به حضور 7شهید گمنام بود با بیان اینکه  مسئله شهادت در قرآن کریم به عنوان تولد دوباره یاد شده است افزود: تنها کسی که در راه خدا کشته شود نزد خداوند زنده است و نه کسانی که در مسیر غیرخدا کشته شوند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این نکته که کسی در راه خدا کشته می‌شود مرده نیست بلکه شهید است بیان کرد: شهدا در نزد خداوند دارای مراتبی هستند.

وی با بیان اینکه شهید مانند نهالی است که کاشته می‌شود گفت: شهدا چسبیده به رحمت حق هستند و پس از شهادت دائما رشد می‌کنند و مسیر تعالی را طی می‌کنند.

راشدیزدی با اشاره به اینکه شهدا در روز قیامت پشت‌سر انبیا الهی وارد بهشت می‌شوند افزود: دومین گروه وارد شده به بهشت بعد از انبیا شهدا هستند و از آن‌ها نوری ساطع می‌شود که همه به آن‌ها غبطه می‌خورند.

این سخنران مذهبی با بیان اینکه شهدا در مسابقه دنیا پیروز شده‌اند و با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص) گفت: سه کس در قیامت شفاعت می‌کنند پیامبران اولو‌العزم، علما و شهدا.

وی‌با بیان اینکه شاید سوال پیش بیاید که مقام اینان یکسان نیست، اما یکسان شفاعت می‌کنند افزود: همه چیز ما از شهداست اگر شهدا نبودند ایران تقسیم شده بود و ناموس ما به غارت رفته بود.

راشدیزدی با اشاره به اینکه ثمره خون شهدا باعث شد دست دشمن به ناموس ما نرسد بیان کرد: دفاع شهدا باعث شد یک وجب از خاک پاک کشورمان را از دست ندهیم.

وی با بیان اینکه بعثی‌هایی که خرمشهر را گرفته بودند آدم‌های پستی بودند گفت: ناچیزترین اشیاء خانه‌های خرمشهر مانند میخ و شیرآب توسط رژیم حزب بعث به غارت رفته بود.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شهدا از جان خود و خانواده خود برای دفاع از این آب و خاک گذشتند افزود: بیش از ۶۰ هزار شهید متأهل در دفاع مقدس داشتیم.

وی با اشاره به اینکه آزادگان ما قدرت جمهوری اسلامی را به دنیا معرفی کردند گفت: شهدا، جانبازان و آزادگان سه ضلع مثلت اقتدار نظام هستند.

راشدیزدی با بیان اینکه در جامعه احترام لازم به خانواده شهدا و جانبازان رعایت می‌شود گفت:، اما این احترام کافی نیست و احترام بیشتری باید در جامعه به این خانواده‌ها گذاشته شود.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
منبع:تسنیم
ارسال نظرات