حجت‌الاسلام حیدریان:

مقاومت، درس کربلاست نه مذاکره

حجت‌الاسلام حیدریان با اشاره به درس‌های مهم واقعه عاشورا گفت: مقاومت، درس کربلاست نه مذاکره.
کد خبر: ۹۰۵۸۴۶۷
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام حسین حیدریان در همایش پیام‌آوران عاشورا به بیان نکاتی در خصوص موضوعات سخنرانی در ایام ماه محرم پرداخت.
وی گفت: به نظر می‌رسد ما مبلغین و طلبه‌ها در مورد خطبه غدیر کوتاهی کردیم. اگر از مردم بپرسیم که در مورد خطبه غدیر چه می‌دانید اکثریت آن‌ها فقط جمله " من کنت مولا فهذا علی مولا " را بیان می‌کنند آن‌هم با این شبهه که کدام معنای مولا درست است.
این مبلغ دینی اظهار داشت:، چون وظیفه سرپرستی مردم در دوران غیبت کبری بر عهده علمای دین روحانیت و مبلغین است ما وظیفه‌داریم که این خطبه را برای مردم تشریح کنیم. باید به مباحث خانوادگی نیز در سخنرانی‌ها پرداخت. زیرا چالش‌های زیادی در خانواده‌ها وجود دارد.
وی گفت: در حادثه عاشورا و کربلا درس‌های اخلاقی زیادی مانند غیرت، حق‌الناس، عفت و حیا، عبادت، صله‌رحم، ادب، نماز، امربه‌معروف و نهی از منکر وجود دارد که با استفاده از کلمات و سخنرانی‌های حضرت امام حسین (علیه‌السلام) می‌توان برای مردم بازگو کرد.
حجت‌الاسلام حیدریان افزود: واقعه عاشورا درس‌های بصیرتی و دشمن‌شناسی فراوانی دارد. از این حادثه می‌توان فهمید که چه کسانی و در چه مرحله‌ای دشمن را شناختند و با حضرت امام حسین (علیه‌السلام) همراه شدند و چه کسانی گول خوردند و آن حضرت را تنها گذاشتند.
وی تصریح کرد: در حادثه عاشورا می‌توان بی‌اعتمادی حجت خدا و جبهه حق را به دشمن به‌خوبی مشاهده کرد. درس کربلا مقاومت است نه مذاکره. گفتگویی که بین حضرت سیدالشهدا و عمر سعد در کربلا صورت گرفت، مذاکره به معنای امروزی نیست که برخی‌ها می‌گویند ما از کربلا درس مذاکره می‌گیریم. سیدالشهدا (علیه‌السلام) عمر سعد را نصیحت کرد، اتمام‌حجت کرد.
این کارشناس مذهبی در پایان گفت: در سخنرانی‌ها نباید بدون مطالعه و تسلط حرفی را بیان کرد. نباید خودمان را از مباحث روز مبرا کنیم. نه افراط و نه تفریط. یاری امام و نائب امام ازجمله درس‌های بصیرتی کربلاست. در منابر باید پیوند‌های عاشورا و مهدویت را تبیین کرد و اهداف کلی این دو قیام را تشریح نمود.
ارسال نظرات