اجرای سوگواره منطقه ای تعزیه در سیستان وبلوچستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با تشریح ویژه برنامه های فرهنگی و هنری ایام محرم و صفر و هفته دفاع مقدس، گفت: سوگواره منطقه ای تعزیه از امروز در سیستان برگزار می شود.
کد خبر: ۹۰۵۸۴۷۹
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶
به گزارش خبرنگار بسیج و به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، حسین مسگرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: سوگواره منطقه‌ای تعزیه برای دومین سال متوالی به صورت منطقه‌ای از امروز در منطقه سیستان برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین اجرای نمایش‌های خیابانی و صحنه‌ای بعد از تاسوعا و عاشورای حسینی در زاهدان و دیگر شهر‌های استان خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یادآور شد: شب شعر و خاطره دفاع مقدس، نمایشگاه عکس، مسابقه بزرگ کتابخوانی امر به معروف و نهی از منکر از جمله ویژه برنامه‌های فرهنگی و هنری ایام محرم و صفر در استان است.

مسگرانی در ادامه به دستاورد‌های سفر اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان اشاره کرد و گفت: سیستان و بلوچستان تنها استانی است که نمایندگانی از انجمن‌های مختلف در تهران حضور پیدا کردند.

وی افزود: در راستای مصوبات سفر وزیر به استان، کارگروه تقویت و توسعه فرهنگی و هنری سیستان و بلوچستان با حضور همه معاونین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل می‌شود؛ مقدمات برگزاری این کارگروه فراهم شده تا معاونین وزیر در این کارگروه شرکت کنند تا طرح‌ها و برنامه‌های را که می‌توانند در استان اجرایی کنند مطرح شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در مجموع حاصل سفر وزیر به استان ارتقای شاخص‌های فرهنگی را به دنبال خواهد داشت و توسعه فرهنگی مشهودتر احساس خواهیم کرد.

مسگرانی گفت: ظرفیت جغرافیایی ویژه، پیشینه تاریخی و هنرمندان تاثیرگذاری در استان داریم با این وجود استان به درستی معرفی نشده است.

وی با اشاره به اینکه نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان معطوف شده است، افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال آن است که اقدامات بیشتر و تاثیرگذار تری در شاخص‌های فرهنگی استان بردارد.
ارسال نظرات