يک مداح اهل بيت(ع) در شهرستان زاهدان گفت: فضاي مجازي فرصت مناسبي است براي تبليغ معارف اهل بيت است و بايد براي جذب جوانان به سوي هيئت‌هاي مذهبي از اين فرصت استفاده کرد.
کد خبر: ۹۰۵۸۴۸۱
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۴

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، محمدرضا منصوری، یکی از مداحان بسیجی شهرستان زاهدان گفت: مداحی دیروز سنتی‌خوانی و مرثیه خوانی بود مداحی امروز بیشتر شور خوانی و تنوع سبک و شعر می‌طلبد و سخت‌تر شده است.

این مداح اهل بیت (ع) افزود: شورخوانی جزء اصول مداحی است، اما شور باید با شعور و معرفت همراه باشد ولی اصل مهم در مداحی روضه است که نباید فراموش شود.

منصوری با اشاره به اینکه شروع مداحی بنده از کودکی بود گفت: کم کم علاقمند به مداحی شدم و مشوق‌های خوبی مانند پدر و مادر و خانواده داشتم که همیشه و در همه جا از من حمایت کرده اند.

وی با بیان اینکه بیشترین تاثیر را در مداحی من استاد فخر الزاکرین حاج مهدی منصوری و استاد حمید علیمی داشتند، ادامه داد: همکاران هم دوره‌ای بنده خارج از استان مهدی رعنایی و امیر برومند و داخل استان نیز استاد نارویی محمد سلمان اکبری و علی طاهری و تعداد بسیاری دیگر از دوستان بودند.

منصوری بیان کرد: در مسیر کارم تمام حواسم به کلام، قدم و قلم مقام معظم رهبری است که برای همه حجت تمام هستند.

منصوری بیان کرد: تشویق و ترغیب کردن جوانان بر حضور در جلسات اهل بیت همواره در دستور کارم قرار داشته و در همه جا سعی کردم کنارشان باشم امروز فضای مجازی فرصت مناسبی است برای تبلیغ معارف اهل بیت و باید برای جذب جوانان باید از این فرصت استفاده کرد.

این مداح بسیجی اظهار داشت: مراسم مذهبی از اول آن که مرحله تبلیغ و بنر است بایدبه امر به معروف ونهی از منکر توجه داشته باشیم، محرم بهترین فرصت است برای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است.

منصوری در پایان خاطر نشان کرد: باید در شب‌های محرم با حفظ حقوق شهروندی به سوگواری برای سالار شهیدان بپردازیم، همیشه برای این که سربلند باشیم باید خودمان را عالم به معارف اهل بیت علیهم السلام کنیم و با دو بال قرآن و اهل بیت به سوی قله‌های عزت و سربلندی پرواز کنیم.
ارسال نظرات