کانون بسیج مداحان و هیئات مذهبی شهرستان نیشابور در پی اهانت مجدد یک اصلاح‌طلب به ساحت امام حسین (علیه السلام) و مجالس عزاداری بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۹۰۵۸۵۶۵
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ کانون بسیج مداحان و هیئات مذهبی شهرستان نیشابور در پی اهانت مجدد یک اصلاح‌طلب به ساحت امام حسین (علیه السلام) و مجالس عزاداری بیانیه‌ای صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

اهانت رضا مهرداد عضو اصلاح طللب شورای شهر نیشابور، که در امتداد سلسله فکری مخالف با "حاکمیت اسلام در جامعه" صورت گرفت، نشان داد که توهین به امام حسین (ع) در عاشورای ۸۸ از سوی حامیان موسوی و کروبی، اتفاقی بدون برنامه قبلی نبود.

یک بار دیگر یک "اصلاح‌طلب" پرده از چهره حقیقی خود برداشته و با اهانت به عزاداری امام حسین (ع) نشان داد، موضع‌گیری‌های ضداسلامی برخی از هم‌مسلکان سیاسی‌اش در سالیان اخیر، نشأت گرفته از ذات ضد اسلامی آنهاست و سکوت و حتی دفاع از توهین به ساحت امام حسین (ع) در عاشورای ۸۸ نه‌ تنها فقط توسط "منافقین" انجام شده بلکه با حمایت فکری و تئوریک برخی چهره‌های اصلاح‌طلب همراه بوده است.

سریال وقاحت برخی از اصلاح‌طلبان آن‌قدر دنباله دار است که اگرچه قبح‌شکنی آنان در عاشورای ۸۸ با طوفان خروش مردمی در ۹ دی پاسخی دندان‌شکن گرفت؛ اما باز هم روحیه لیبرالی و ضداسلامی آنان هرازگاهی نمایان می‌شود و دم خروس‌شان بیرون می‌زند.

در اقدام تازه و منحوس، عضو اصلاح طلب شورای شهر نیشابور رضا مهرداد به تمسخر عزاداری برای امام حسین (ع) پرداخت و گفت اگر امام حسین علیه السلام نبود چگونه مردم را تحمیق می‌کردید. یعنی مردم با نادانی در مجلس عزاداری امام حسین علیه السلام حضور می‌یابند.

اهانت بی سابقه این چهره اصلاح‌طلب، که در امتداد سلسله فکری جماعت مخالف با "حاکمیت اسلام در جامعه" صورت گرفت، نشان داد که توهین به امام حسین (ع) در عاشورای ۸۸ از سوی برخی حامیان موسوی و کروبی، اتفاقی بدون برنامه قبلی نبود و لازم است تا همیشه ملت شهیدپرور ایران نسبت به تحرکات پنهان و آشکار برخی از اصلاح‌طلبان بر ضد ارزش‌های اسلامی و ایرانی هوشیار باشند.

وقتی توهین‌کنندگان به امام حسین (ع) در عاشورای ۸۸ «مردم خداجوی» خوانده شدند، دیگر ارجاع دادن این فرد معلوم الحال به توصیه‌های اهل بیت (ع) در تاکید بر برپایی عزاداری و گریه بر امام حسین (ع) امری بیهوده می‌نماید... و چه تناقضی از این بالاتر که کسانی خود را مدعیان خط امام (ره) و انقلابی سوپردولوکس بنامند، اما طرفدار نظریه "جدایی دین از سیاست" باشند و در گوش‌شان فرو نرود که همان امام خمینی (ره) که سنگش را به سینه می‌زنند تا از نمد محبوبیتش در بین توده‌های مردم برای خود کلاهی ببافند معتقد بود که "این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است. "

رضاخان نیز تمام تلاش خود را کرد تا همین هیئات و عزاداری‌ها و اشک ریختن‌ها برای سیدالشهدا (ع) را به تعطیلی بکشاند و به خیال خامش برای همیشه جریان زنده نگهداشتن یاد امام حسین (ع) را از میان بردارد. باید از این جماعت مدعی دینداری پرسید که چرا رضاخان به سراغ موضوعات دیگر نرفت و همه تلاشش این بود که جلسات روضه خوانی‌های حسینی را به تعطیلی بکشاند؟ مگر چه اثری در این مراسم سیاسی ـ. معنوی دیده بود که مانع از برگزاری آن می‌شد؟

بد نیست منکران و ساده اندیشان به نتیجه اقدامات رضاخان نیز نگاهی بیندازند و از سرنوشت تاریخی مقابله او با دستگاه الهی اباعبدالله الحسین (ع) درس عبرت بگیرند.

گزافه نبود اگر سخن با آیه استرجاع شروع می‌شد. باید با گفتن "انا لله و انا الیه راجعون" و چشمی گریان، طلب مغفرت کنیم و پناه ببریم از شر شیاطین جن و انس به پروردگار بزرگ و تبری بجوییم از عمل شنیعی که در توهین به ساحت حضرت سیدالشهدا (ع) انجام شد... لذا پیرو فرمایشات امام خامنه‌ای حفظه الله ضمن پرهیز از هر گونه تجمع غیر قانونی که هدف این جماعت برای حاشیه سازی و مظلوم نمایی می‌باشد از مسئولین قضایی واطلاعاتی شهرستان تقاضا داشته به وظیفه ذاتی خود عمل نموده تا هر کسی به خود اجازه ندهد عقاید دیگران را به سخره گرفته و به مقدسات و شعائر دینی توهین نماید و در غیر این صورت امت حزب الله آتش به اختیار به این توهین پاسخ خواهد داد.
 
والسلام علی من اتبع الهدی
محرم الحرام ۱۴۴۰ هجری قمری
کانون بسیج مداحان و هیآت مذهبی شهرستان نیشابور
ارسال نظرات
پر بیننده ها