خبرهای داغ:

توقف انتشار آمار رشد اقتصادی

یک روزنامه حامی دولت تصریح کرد اعلام آمار رشد اقتصادی متوقف شده است.
کد خبر: ۹۰۵۸۶۴۰
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، از ابتدای امسال، بانک مرکزی به عنوان مدعی اصلی محاسبه آمار رشد اقتصادی، اعلام آمار این حوزه را متوقف کرده و تاکنون که نیمه اول سال رو به اتمام است، هنوز هیچ نرخی اعلام نشده است.

 24 خرداد سال جاری بود که برای آخرین بار بانک مرکزی آمار رشد اقتصادی کشور را اعلام کرد، البته نه برای سال 97، بلکه آمار تجمیعی رشد اقتصادی در سال 96 بود که به عنوان یک خبر در خروجی بانک مرکزی قرار گرفت.

بر اساس محاسبات مقدماتی و اولیه اداره حساب‌های اقتصادی بانک مرکزی، تولید ناخالص داخلی ایران به قیمت پایه و به قیمت‌های ثابت سال 1390، در سال 1396 به 694 هزار میلیارد تومان رسید که آنگونه که سیاستگذار پولی و بانکی کشور اعلام کرده بود، نسبت به رقم مشابه سال 1395 حدود 3/7 درصد افزایش یافته است.
 
در جدیدترین گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس پیش‌بینی شده است که در سال 1397 رشد اقتصاد با در نظر گرفتن سناریوی اول 0/5- و با سناریوی دوم 2/8- درصد باشد.

این میزان برای رشد بدون نفت 1/9 و 0/8 درصد برآورد می‌شود. جزئیات برآورد رشد و تحلیل هر یک از زیربخش‌ها در متن گزارش ارائه شده است.

همچنین در این گزارش رشد سال 1398 نیز پیش‌بینی شده است که رشدی بین 3/8- تا 5/5- درصد را نشان می‌دهد؛ البته این در شرایطی است که دولت هیچ‌گونه سیاست فعالی برای خنثی‌سازی و مقابله فعالی با تحریم‌ها نداشته باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار