خبرهای داغ:
آیت الله نوری همدانی تاکید کرد

لزوم ایجاد تشکلی متحد و مطالبه‌گر در کشور تحت عنوان شهدا

یکی از مراجع تقلید لزوم ایجاد تشکلی متحد و مطالبه‌گر در کشور تحت عنوان شهدا و فرزندان آنان را مورد توجه قرار داد و گفت: این تشکل باید به گونه‌ای فعال شود که در هر جریان سیاسی و اقتصادی به میدان آید، چرا که این بالاترین تشکل خواهد بود و حرفشان شنونده دارد و همه آن را می‌پذیرند.
کد خبر: ۹۰۵۸۶۵۳
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۴

لزوم ایجاد تشکلی متحد و مطالبه‌گر در کشور تحت عنوان شهدا
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با هیات فرزندان شهدا، با اشاره به فراز‌هایی از صحیفه سجادیه اظهار کرد: امام سجاد (ع) در نخستین دعای صحیفه سجادیه از خداوند شهادت را طلب می‌کنند و ما نیز وارث این فرهنگ شهادت‌طلبی و شهادت خواهی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه خداوند کسانی که در مقابل دشمن صف بندی کرده و در برابر آنان ایستادند تا به شهادت رسیدند را دوست دارد خاطرنشان کرد: آیات فراوانی در قرآن در خصوص جهاد و شهادت آمده است؛ طبق فرمود: ه امام علی (ع) در جنگ صفین، کسانی که در راه خدا جان خود را از دست می‌دهند ضرر نخواهند کرد و به دیدار خدای خود می‌روند و در محل امن قرار داده می‌شوند.

این مرجع تقلید با اشاره به جایگاه جهاد و شهادت در اسلام اذعان کرد: امام علی (ع) شهادت در راه خدا را گرامی‌ترین نوع مردن می‌دانند و طبق بیان امام صادق (ع) نیز هر کار نیکی بالاتر از خودش را دارد به جز جان دادن در راه خدا؛ بنابراین مقامی بالاتر از شهادت وجود ندارد.

وی با تاکید بر تشکیل مجامع و مراکزی برای زنده نگه‌داشتن یاد شهدا گفت: رهبری بار‌ها تاکید کرده‌اند که فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و فرزندان شهدا نیز وارث این فرهنگ هستند و وظیفه سنگینی در این زمینه بر عهده دارند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به پیام‌های شهادت شهدا و راه و مسیر مد نظر آن‌ها خاطرنشان کرد: باید راه شهدا را ادامه دهیم و به تمام ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی که در مسیر آن جان خود را دادند توجه کنیم.

وی لزوم ایجاد تشکلی متحد و مطالبه‌گر در کشور تحت عنوان شهدا و فرزندان آنان را مورد توجه قرار داد و افزود: این تشکل باید به گونه‌ای فعال شود که در هر جریان سیاسی و اقتصادی به میدان آید، چرا که این بالاترین تشکل خواهد بود و حرفشان شنونده دارد و همه آن را می‌پذیرند.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه نارسایی‌هایی که در کشور وجود دارد باید برطرف شود تصریح کرد: شهدا جنگیدند و جان خود را دادند تا عزت جامعه اسلامی حفظ شود و به همین خاطر ما باید از خون شهدا حراست کرده و در مسیر رفع مشکلات و کمبود‌ها گام برداریم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار