خبرهای داغ:
مسؤول فرهنگی رواق خواهران حرم حضرت معصومه (س) مطرح کرد
مسؤول فرهنگی رواق خواهران حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) از تداوم اجرای طرح «طلیعه حکمت» و فرهنگسازی اُنس با نهج البلاغه در بین بانوان قمی و بانوان زائر خبر داد.
کد خبر: ۹۰۵۸۶۶۳
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
ختم ۲۲ دوره نهج البلاغه در طرح «طلیعه حکمت»
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مریم شهبازی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های انجام شده و تداوم یافته در این رواق، فرهنگسازی اُنس با قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در بین بانوان به ویژه خواهران نوجوان و جوان و همچنین بانوان خانه دار مجاور یا زائر بوده که بر این اساس، سه طرح «طلیعه اُنس» برای همنشینی دائمی با کتاب آسمانی و ختم آن، طرح «طلیعه حکمت» برای انس با برادر قرآن، یعنی نهج البلاغه و خوانش آن و همچنین طرح «طلیعه بندگی» برای انس با خواهر قرآن، یعنی صحیفه سجادیه برنامه ریزی شد و همچنان در حال انجام است.

وی اضافه کرد: در طرح «طلیعه حکمت»، در سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ به ترتیب دو هزار و ۵۵۵ و چهار هزار و ۳۸۰ نفر از بانوان شرکت داشته اند که به ترتیب منجر به ۷ و ۱۲ ختم کامل نهج البلاغه شده است. همچنین در نیمه نخست سال جاری هم تاکنون شاهد حضور بیش از هزار نفر از بانوان مجاور و زائر در این طرح بوده ایم که تاکنون به سه ختم کامل نهج البلاغه منتهی شده است؛ بر این اساس می‌توان گفت که تاکنون ۲۲ بار ختم کامل نهج البلاغه توسط بانوان شرکت کننده در این طرح محقق شده است که ان شاء الله با تداوم آن، ختم‌های بیشتری هم محقق می‌شود.

مسؤول فرهنگی رواق خواهران حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) درباره شیوه اجرای این طرح گفت: کتابچه‌ای با عنوان «ثقلین» را در خدمت علاقمندان قرار می‌دهیم تا آنان بر اساس راهنمایی‌های آن کتابچه، مطالعه روزانه خود را در آن ثبت کنند و با همین خوانش‌های اندک روزانه، این توفیق را بیابند که به ختم کامل قرآن و همچنین نهج البلاغه و صحیفه سجادیه دست یابند.

وی هدف از اجرای این برنامه فرهنگی را زمینه سازی تدبر روزانه در کتاب آسمانی و همچنین نهج البلاغه و صحیفه سجادیه عنوان کرد و از همه بانوان علاقمند دعوت کرد تا با مراجعه به این رواق، در این طرح ثبت نام و شرکت کنند.

شهبازی در عین حال تصریح کرد: البته طرح‌ها و دوره‌های دیگری هم با هدف خارج کردن قرآن حکیم، نهج البلاغه امیرالمؤمنین (ع) و همچنین صحیفه سجادیه امام زین العابدین (ع) از مهجوریت به ویژه در بین بانوان و خواهران انجام شده که برگزاری هشت دوره کوتاه مدت «اخلاق در نهج البلاغه» با حضور ۲۶۰ نفر و همچنین پنج دوره کوتاه مدت «شرح نهج البلاغه» با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از آن جمله است.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره برنامه‌های رواق خواهران حرم حضرت معصومه (س) برای گسترش این طرح‌های فرهنگی گفت: در پی آن هستیم تا ضمن برگزاری آزمون‌های منظم و تشویق فعالان این طرح ها، زمینه گسترش این طرح را به سراسر ایران اسلامی مهیا کنیم که این مهم با اعزام استاد، بسته‌های فرهنگی و از جمله کتابچه ثقلین و همچنین برپایی محافلی با محوریت قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، در حال برنامه ریزی است.

مسؤول فرهنگی رواق خواهران حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) تصریح کرد: امید است که انجام چنین طرح‌هایی بتواند خوانش و تدبر روزانه را در قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه فرهنگسازی کند تا ان شاء الله از مسیر اینگونه فعالیت‌ها بتوانیم سهمی در ارتقای سبک زندگی اسلامی در بین مردم داشته باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها