استاد حوزه و دانشگاه در همایش استانی امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه هرکس به هراندازه که در قدرت باشد باید این واجب دینی را انجام دهد،گفت: این واجب برای حکومت اسلامی امری ضروری است.
کد خبر: ۹۰۵۸۶۶۴
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان؛ آیت الله علی فروغی با اشاره به ایمان و عمل صالح و دستگیری دیگران از عواملی هستند که جایگاه امربه معروف را دارند، اظهار داشت: اگر کسی از حدود الهی خارج شود به خود ظلم کرده و از غلاف انسانیت خارج می شود.

 وی خاطرنشان کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر نباشد انسان سقوط خواهد کرد و تمام انبیاء الهی نیز برای امر به معروف و نهی از منکر آمده بودند و این فریضه به عنوان بزرگترین واجب، موجب عمران و آبادانی شده و آثار و برکات فراوان  داشته است.

 استاد حوزه و دانشگاه  با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر رسالت همه انبیاء الهی بوده است ،تصریح کرد: اگر شخصی بخواهد امر به معروف و نهی از منکر انجام دهد خودش باید همانند معروف شود.

 فروغی با توجه به اینکه انسان باید فرد کاملی شود ابراز کرد:  انسان باید در ایمان و عمل به فرایض دینی فردی کامل شود.

  وی با اشاره به زندگی امروزه بشر و غرب که به دنبال امیال بشری بوده وسعی در نابودی اصل خانواده دارد خاطرنشان کرد : اگر میخواهیم جلوی نابود کردن انسان وانسانیت را بگیریم باید امربه معروف ونهی از منکر در جامعه جاری شود.

ارسال نظرات