نشست بررسی طرح­ توسعه توانمندی‌های تولید داخل با افزایش ۱۱ میلیارد دلاری حمایت از ساخت داخل صادرات گرا برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۵۸۷۷۴
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، رضا رحمانی معاون طرح برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به کاهش واردات و صرفه جویی در خروج ارز گفت: در جلساتی با معاونان وزاتخانه به یک مفهوم مشترک رسیدیم که امسال ۱۱ میلیارد دلار از واردات کالا‌های سال قبل را داخلی سازی کنیم.

وی­ با برشمردن اهداف این طرح افزود: ایجاد اشتغال و رفع بیکاری، رونق صنایع داخلی، افزایش ثروت ملی، جلوگیری از خروج ارز از کشور، استمرار و افزایش تولیدات فعلی، صادرات کالا و ارزآوری، مقابله با تحریم، تأثیرگذاری در سایر کشور‌ها از طریق ایجاد بازار‌های مصرف اهدافی هستند که در این طرح­ بزرگ ملی دنبال می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اهداف کمی تعریف شده در این ­ طرح­ ­افزود: دستیابی به افزایش ۷۰۰ میلیون دلاری در تولید منسوجات، دستیابی به افزایش ۴۰۰ میلیون دلاری در تولید پوشاک، هدفگذاری افزایش ۱۰۰ میلیون دلاری در تولید محصولات چرمی و افزایش ۱۵۰ میلیون دلاری در تولید چوب و محصولات چوبی، دستیابی به افزایش ۱۰۰ میلیون دلاری در تولید مبلمان و سایر مصنوعات و افزایش ۲۵۰ میلیون دلاری در تولید کاغذ و محصولات کاغذی از اهداف این طرح به شمارمی روند.

به گفته رحمانی دستیابی به افزایش ۲ میلیارد دلاری در تولید مواد و محصولات شیمیایی، دستیابی به افزایش ۷۰۰ میلیون دلاری در تولید محصولات از لاستیک و پلاستیک، دستیابی به افزایش ۶۰۰ میلیون دلاری در تولید محصولات کانی غیرفلزی، دستیابی به افزایش ۱.۸ میلیارد دلاری در تولید فلزات اساسی و رسیدن به افزایش ۶۰۰ میلیون دلاری در تولید محصولات فلزی فابریکی دیگر اهدافی هستند که در این طرح دنبال می‌شود.

افزایش ۴۵۰ میلیون دلاری در تولید ماشین آلات، تجهیزات و لوازم خانگی، افزایش ۱۵۰ میلیون دلاری در تولید ماشین آلات دفتری و حسابداری، افزایش ۲۵۰ میلیون دلاری در تولید ماشین آلات و دستگاه‌های برقی، رسیدن به تولید ۲۰۰ میلیون دلاری در حوزه رادیو، تلویزیون و وسایل ارتباطی و نیز دستیابی به افزایش ۱.۵۵ میلیارد دلاری در تولید وسایل نقلیه موتوری و سایر تجهیزات حمل و نقل و افزایش ۱۰۰ میلیون دلاری در تولید صنایع غذایی دیگر اهداف کمی بودند که رحمانی بدان‌ها اشاره کرد.

در نشست بررسی این طرح معاونان ­­و مدیران کل وزارت صنعت، معدن و تجارت نقطه نظرات مثبت و منفی خود و راهکار‌های دستیابی به اهداف تعیین شده را بیان کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها