حجت الاسلام پوربابایی درنشست مصون سازی فرهنگی ناحیه مرکزی یزد:

کربلای حسینی از مظاهر عمل به تکلیف دینی جهاد است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مرکزی یزد در جمع پایوران وسربازان گفت:از تکالیف مهم مسلمانان در حراست از دین مبین اسلام وقابله با دشمنان فریضه جهاد است که باید در هر زمان وشرایطی که اقتضاء می کندبرای دفع تجاوز ودفاع از مظلومین گام بردارند.
کد خبر: ۹۰۵۸۷۸۷
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد؛ حجت الاسلام پوربابایی در نشست مصون سازی فرهنگی ناحیه مرکزی یزد که با موضوع (روحیه جهادی ونسبت آن با عاشورای حسینی) در نمازخانه اظهار داشت: قیام امام حسین(ع) توانست اط بروز انگیزه های ناسیونالیستی وتعصبات قومیتی که در زمان پیامبر اکرم از بین رفته بود ودر زمان معاویه دوباره تشدید شده بود جلوگیری شود؛ یان نگاه جدید وسازنده ای است که باید به حادثه عاشورا داشت.
وی در ادامه با بیان آثار وثمرات عاشورا ونهضت جاودانه امام حسین(ع) افزود:تعصبات کورکورانه قومیت گرایی سبب از هم پاشیدن اتحاد داخلی از یک طرف واز طرف دیگر کاهش جاذبه اسلام در تفکرات واذهان جهانیان می شود که قیام امام حسین(ع) این جریان خطرناک را متوقف ساخت.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مرکزی یزد در ادامه تصریح نمود:در واقع قیام کربلا با دیدگاه فراقومی وبه عنوان سرفصل جدیدی در تحولات عظیم اجتماعی احیاگر اندیشه های ناب اسلام بود.
ارسال نظرات