خبرهای داغ:
رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف کشور:

لزوم ورود جامعه قرآنی بر احیای جلسات قرآنی در محرم و صفر/ منبرها و عزاداری‌های ما باید قرآنی شوند

رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف کشور با بیان اینکه در برخی نقاط کشور، جلسات و محافل قرآنی در ایام محرم و صفر به بهانه عزاداری تعطیل می‌شود، بر لزوم ورود جامعه قرآنی در احیای جلسات قرآنی در این ایام تاکید و عنوان کرد: خادمین و جامعه قرآنی در این خصوص تلاش کنند تا حرکتی تاثیرگذار صورت پذیرد.
کد خبر: ۹۰۵۸۸۱۹
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶

لزوم ورود جامعه قرآنی بر احیای جلسات قرآنی در محرم و صفر/ منبرها و عزاداری‌های ما باید قرآنی شوندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام مصطفی حسینی امروز در آیین اختتامیه چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم اداره اوقاف و امور خیریه همدان ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: امیدواریم در این ایام خداوند متعال توفیق انس با معارف قران و اهل بیت(ع) را بیش از پیش بر جامعه ارزانی کند.

وی با بیان اینکه جلسات و محافل قرآنی به بهانه عزاداری طی دو ماه محرم و صفر تعطیل می‌شوند، افزود: خادمان قرآنی باید به احیای قرآن در این ایام کمک کنند.

رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف کشور با بیان اینکه در برخی نقاط کشور، جلسات و محافل قرآنی در ایام محرم و صفر به بهانه عزاداری تعطیل می‌شود، بر لزوم ورود جامعه قرآنی در احیای جلسات قرآنی در این ایام تاکید و عنوان کرد: خادمین و جامعه قرآنی در این خصوص تلاش کنند تا حرکتی تاثیرگذار صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: در برخی نقاط کشور آستان قدس رضوی با همکاری آستان کریمه اهل بیت(ع) و با مشارکت عتبات عالیات در این ایام ویژه برنامه‌های قرآنی برگزار می‌کنند و احیای قرآنی در شب عاشورا دارند.

* قیام امام حسین(ع) یک قیام قرآنی و ظهور و بروز تجلی عمل به قرآن بود

حسینی با بیان اینکه فلسفه به تأخیر افتادن قیام امام حسین(ع) به یک روز بعد به جهت وجود مهلت برای خواندن قرآن و نماز است، تصریح کرد: قیام امام حسین(ع) یک قیام قرآنی و ظهور و بروز تجلی عمل به قرآن بود اما متاسفانه در ایام محرم و صفر برگزاری جلسات و محافل قرآنی در برخی نقاط کشور کمرنگ شده است.

وی بر قرآنی شدن عزاداری‌ها و منبرها در ایام محرم و صفر تاکید و خاطرنشان کرد: باید منبرها و عزاداری‌های ما قرآنی شود کما اینکه از قدیم در ایام محرم و صفر هیئت‌هایی وجود داشت که بیش از اینکه آیین عزاداری شروع شود اقدام به ترتیل خوانی قرآن کریم می‌کردند.

رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف کشور با بیان اینکه به جهت کوتاهی برخی مسئولین در بعضی هیئت‌ها مسئله سخنرانی و نشر معارف وجود ندارد و کل مراسم به عزاداری خلاصه می‌شود، تصریح کرد: ما موظف به پاسداری از محرم و صفری هستیم که به تعبیر امام راحل اسلام را زنده نگه‌ داشته است.

وی اضافه کرد: باید مراقب انحرافات و بدعت‌های غلط وارد شده در عزاداری‌ها که مورد تایید قرآن و اهل بیت(ع) نیست، باشیم تا مبادا از همین نقطه آسیب وارد شود که در این خصوص حافظان و قاریان قرآن وظیفه سنگینی بر عهده دارند.

رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف کشور با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان بزرگ‌ترین پیام محرم و صفر به دلایلی تعطیل شده است، افزود: روزمرگی ما را گرفته و در سیستم آموزشی، تربیتی و رسانه‌ای کارها آنچنان که باید به سرانجام نمی‌رسد و شعارزده و آمارگرا شده‌ایم.

* فرهنگسازی مطلوبی در رابطه با موقوفات قرآنی صورت نگرفته است

حسینی با اظهار اینکه برنامه ها ، مسابقات، محافل و طرح های قرآنی در مرحله اجرا، تاثیرگذاری، عمق و اثربخشی کمتری دارد، خاطرنشان کرد: از اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان خواهشمند هستیم که در کنار کارهای تبلیغی- ترویجی، کارهای تربیتی قرآن را دنبال کند.

وی با بیان اینکه هدف از فعالیت‌های قرآنی و فلسفه فرمایش رهبری بر وجود 10هزار حافظ قرآنی بر این است که در جامعه جوانانی با اندیشه و رفتار قرآنی وجود داشته باشد، عنوان کرد: اگر مهارت و فنون خواندن قرآن در افراد وجود داشته باشد اما قرآن در رفتار و گفتار دیده نشود، به طور قطع ما را به هدف نهایی نمی‌رساند.

رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف کشور با عنوان اینکه در رابطه با موقوفات قرآنی فرهنگسازی مطلوبی صورت نگرفته است، به رویکرد سازمان اوقاف و امور خیریه برای افزایش موقوفات قرآنی در سطح کشور اشاره و بیان کرد: متاسفانه در استان همدان موقوفات قرآنی کم است که ضرورت دارد اداره اوقاف این استان با کمک اتحادیه و مؤسسات تشکل‌های قرآنی موقافاتی را شناسایی کنند تا شاهد ارتقای بیش از پیش فعالیت‌های قرآنی باشیم.

وی تبعیض گرایی، حزب گرایی، مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و پارتی‌بازی را نتیجه دوری از قرآن دانست و یادآور شد: در صورت حاکم بودن قرآن در جامعه، شایسته‌سالاری، صرفه‌جویی و همچنین تعالی روحی و معنوی در جامعه مشاهده خواهد شد.

حسینی با اشاره به وضعیت اقتصادی و اجتماعی جامعه با بیان اینکه در برابر تهاجم فرهنگی و اقتصادی دشمن چاره‌ای جز پناه بردن به قرآن و اهل‌بیت(ع) نداریم، تاکید کرد: اگر رهبری موضوع فعالیت‌های قرآنی را مطرح می‌کند این یک راهبرد برای نظام است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات