خبرهای داغ:
فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) استان قم خبر داد
فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) استان قم گفت: در سالنی در نمایشگاه هفته دفاع مقدس استان، بخشی از دستاورد‌های مرکز هسته‌ای فردو به نمایش گذاشته خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۵۸۸۲۹
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵
نمایش دستاورد‌های هسته‌ای فردو در نمایشگاه هفته دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سردار غلامرضا احمدی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به ویژگی‌های جنگ تحمیلی اظهار کرد: دشمنان بعد از انجام ده‌ها توطئه علیه کشورمان در ابتدای انقلاب اسلامی و شکست این توطئه‌ها، یک جنگ نابرابر را علیه ایران به راه انداختند، اگر از عوامل موفقیت دوران دفاع مقدس استفاده کنیم، بر هر توطئه دیگر دشمن هم پیروز خواهیم شد.

وی ادامه داد: شعار هفته دفاع مقدس امسال، ما «توانستیم» است، اگر شاخصه‌های دوران دفاع مقدس را بر کشور حاکم کنیم، پیروز خواهیم شد. اطاعت از ولایت فقیه، استفاده از شاخصه‌های بومی و روحیه شهادت طلبی از جمله شاخصه‌های آن دوران است.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) استان قم افزود: دشمن تلاش زیادی کرده است که بین جوانان و ملت ایران و فرهنگ دفاع مقدس فاصله بیندازد. جوانان کشورمان دوران جنگ تحمیلی را تجربه نکردند و ۷۰ درصد جمعیت کنونی ایران آن دوران را ندیدند، نباید اجازه بدهیم که سبک زندگی و فداکاری شهدا در جامعه از بین برود.

احمدی ۳۱ شهریورماه را زمان آغاز هفته دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: در این روز شاهد برگزاری رژه نیرو‌های مسلح استان قم در بلوار پیامبر اعظم (ص) خواهیم بود، همچنین نمایشگاه هفته دفاع مقدس با عنوان از محراب تا معراج در در محل اردوگاه الغدیر افتتاح می‌شود.
 
نمایش دستاورد‌های هسته‌ای فردو در نمایشگاه هفته دفاع مقدس


وی ادامه داد: در سالنی در نمایشگاه هفته دفاع مقدس استان قم بخشی از دستاورد‌های مرکز هسته‌ای فردو به نمایش گذاشته خواهد شد، همچنین در این نمایشگاه شاهد برگزاری نمایش با نام مردان آسمانی با موضوع تاریخ انقلاب و دفاع مقدس هستیم، رژه نیرو‌های مسلح و برنامه فانوس از نمایشگاه دفاع مقدس استان قم به صورت زنده پخش می‌شود.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) استان قم افزود: یکی از نماد‌های دوران دفاع مقدس نماز بود و یکی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس شرکت گسترده نیرو‌های مسلح استان در نماز جمعه شهر قم در روز ششم مهرماه است.

احمدی با اشاره به ویژگی‌های دوران جنگ تحمیلی اظهار کرد: در آن دوران با تحریم‌های همه جانبه علیه کشورمان مواجه بودیم و تحریم‌های های دوران دفاع مقدس به مراتب شدیدتر از تحریم‌های کنونی است.

وی ادامه داد: مردم استان قم در دفاع از انقلاب پیشرو هستند و این استان جزو سه استان برتر در تقدیم شهدا به اسلام بود و این استان ۶ هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) استان قم افزود: تاریخ دوران دفاع مقدس، تاریخ سرنوشت سازی است و تکرار این تاریخ کار اشتباهی نیست، امسال رزمایش منسجم فرهنگی برای تبیین تاریخ جنگ تحمیلی را در هفته دفاع مقدس خواهیم داشت.

احمدی با اشاره به برنامه دیدار با خانواده‌های شهدای استان قم اظهار کرد: جزو برنامه سپاه استان است که در طول سال حداقل یک بار فرماندهان سپاه با همه خانواده‌های شهدای قم دیدار کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هماهنگی اطلاعاتی کامل بین سپاه استان قم و دستگاه قضایی در زمینه مبارزه با احتکار وجود دارد و البته موارد این چنینی در استان قم کمتر از بقیه نقاط کشور بود.
نمایش دستاورد‌های هسته‌ای فردو در نمایشگاه هفته دفاع مقدس
ارسال نظرات