اسلام محمدي الحدوث و حسيني البقاست

شهادت امام حسين(ع)احياء كننده اصلي اسلام و ضامن بقاي آن

كارشناس مسائل مذهبي شهادت امام حسين عليه السلام را احيا كننده اصلي اسلام و ضامن بقاي آن عنوان كرد.
کد خبر: ۹۰۵۸۸۴۵
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۷

 به گزارش خبرگزاري بسيج استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با ايام سوگواري سيد و سالار شهيدان آقا اباعبدالله الحسين عليه السلام پايوران و سربازان اين ناحيه به عزاداري براي آن امام همام پرداختند.

مسئول نمايندگي ولي فقيه در ناحيه مقاومت بسيج بن در اين مراسم اظهار کرد: دستگاه ظالمانه يزيد در صدد برآمد براي محور اسلام ، خاندان پيامبر (صل الله علیه و آله و سلم) را از بين ببرد و لذا دسيسه كشتن امام حسين (علیه السلام) كه محور امامت و حجت حق بود را در دستور كار خود قرار داد و با توجه به نوع برخورد با امام واهلبيت او تصور مي كرد به هدف نهايي دست يافته است ، اما قيام امام حسين (علیه السلام) و دفاع آن حضرت از كيان اسلام و ميراث پيامبر(صل الله علیه و آل و سلم) آنچنان پيامدهايي داشت كه هيچ كس قادر به بيان آن نخواهد بود.

حجت الاسلام رازي پور عنوان کرد: در طول نزديك به نيم قرن ، جريان قدرت طلب قداست زدايي و ولايت زدايي و دين زدايي را در دستور كار خود قرار داد ولي نهضت امام حسين(علیه السلام) و شهادتش جلوي نابودي قطعي اسلام را گرفت و يكي از برداشت‌ها از جمله معروف پيامبر (صل الله علیه و آل و سلم) كه فرمودند : ((حسين مني و انا من حسين )) همين است كه دانشمند معروف مصري مي گويد ((اسلام محمدي الحدوث و حسيني البقاء )) است .

وي در ادامه به آثار و پيامدهاي ديگري از حماسه عاشورا از جمله افشاي چهره نظام خلافتي بدلي و همچنين تزلزل در بنيان حكومت اموي و... اشاره كردند.

لازم به ذكر است مداحان بسيجي شهرستان بن نيز در اين مراسم به مرثيه سرايي و نوحه خواني در جمع با صفاي پاسداران و سربازان پرداختند و به سوگ عزای حسینی نشستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار