خبرهای داغ:
رئیس شوراهای حل اختلاف استان قزوین گفت: مصالحه در پرونده های شورای حل اختلاف اولویت ما است و در این راستا عملکرد قابل قبولی را داشته ایم به گونه ای که 30 درصد پرونده های قضایی شورای حل اختلاف در این استان به مصالحه ختم شده است.
کد خبر: ۹۰۵۹۰۱۱
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی زمانی ضمن گزارش آماری در خصوص پرونده های وارد شده در پنج ماه گذشته اظهار داشت: در این مدت، پرونده وارده شامل 26 هزار و 251 فقره و پرونده مختومه شامل 25 هزار و 369 فقره بوده است.
وی در ادامه افزود: مصالحه در پرونده های شورای حل اختلاف اولویت ما است و در این راستا عملکرد قابل قبولی را داشته ایم به گونه ای که 30 درصد پرونده های قضایی شورای حل اختلاف در این استان به مصالحه ختم شده است.
رئیس شورای حل اختلاف استان قزوین بیان کرد: طی پنج ماه گذشته سال جاری بیشترین سازش مربوط به بخش کوهین با 63 درصد، بخش الموت غربی با 60 درصد، بخش اسفرورین 53 درصد و شعبه 9 قزوین با 48 درصد بیشترین سازش بوده است.
این مقام قضایی استان بیان کرد: درواقع باید فرهنگ صلح و سازش را در جامعه گسترش دهیم تا تبعات اجتماعی اختلافات در جامعه کم شود، چراکه بخشش، سازش، عفو و گذشت یک اصل اساسی در فرهنگ اسلامی است که در حال حاضر شعب شورای حل اختلاف با همین رویکرد موجب شدند تا بار سنگین از دوش قوه‌قضاییه برداشته شود و شرایط را به شکلی فراهم کردند که حتی ورودی پرونده به شعب کاهش یابد؛ بنابراین امید است در این راستا موضوع گذشت و صلح و سازش میان مردم جامعه بیش از بیش نهادینه شده و به عنوان یک فرهنگ عمومی گسترش یابد.
عضور شورای مسئولان قضایی استان در پایان خاطرنشان کرد: گذشت باید در جامعه به عنوان یک فرهنگ عمومی باشد و مفهوم صبر برگرفته از سه مفهوم صلح، بخشایش، رضایت است که باید از سوی همه مورد توجه قرار گیرد.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها