خبرهای داغ:
گروه جهادی کوثر شامل 10نفر از بانوان بسیجی کارآفرین در روستای امیرآباد بیرجند که علاوه بر کار و تلاش جهادی در عرصه تولید در فروش محصولات خود نیز خودکفا هستند.
کد خبر: ۹۰۵۹۰۳۱
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، برپایی نمایشگاه های اقتصادمقاومتی بزرگ و کوچک برای معرفی محصولات هر منطقه و فروش صنایع دستی، محصولات کشاورزی و سایر تولیدات در جهت تقویت مشاغل خرد و خانگی بسیار حائز اهمیت است.

مسئولان باید در این زمینه در کنار تولیدکنندگان قرار بگیرند و با پریایی نمایشگاه ها حمایت لازم را از آنها انجام دهند.

گروه جهادی کوثر شامل 10نفر از بانوان بسیجی در روستای امیرآباد بیرجند در قالب رزمایش خدمت رسانی محمدرسول الله2 اقدام به پریایی نمایشگاه اقتصادمقاومتی یک روزه در روستا کردند.

اجناس عرضه شده توسط بانوان در خانه تهیه شده بود و شامل انواع ترشی ها، مرباها، سبزی خشک، حوله و غیره بود.

 سیده مریم امیرآبادی زاده مدیرعامل شرکت تعاونی بانوان هنرآفرین ثمین بیرجند در روستای امیرآباد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: ما خواهران پایگاه مقاومت انسیه سال 95تصمیم به راه اندازی شرکت تعاونی گرفتیم و هر کس در زمینه فعالیت خودش کار را آغاز کرد که برای فروش، بازاریابی و کارآفرینی اقدام کنیم.

وی عنوان داشت: از ابتدا با 9نفر به عنوان اعضای اصلی کار در شرکت تعاونی را شروع کردیم حالا 35نفر دیگر نیز در عرصه صنایع دستی، محصولات ارگانیک و خانگی مشغول به کار هستند.

این بانوی کارآفرین افزود: این نمایشگاه را با هدف حمایت از کالای ایرانی در قالب گروه جهادی کوثر که ده نفر هستند به مناسبت رزمایش خدمت یک روزه در روستا برپا کردیم.

همت جهادی مرد و زن نمی شناسد/ بانوان بسیجی دوشادوش مردان در جهاد اقتصادی

وی با بیان اینکه در گذشته در نمایشگاه های استان و خارج استان شرکت کردیم گفت: برنامه داریم که یک روز بازار دائمی داشته باشیم که علاوه بر تعاونی خودمان همه خانم هایی که در سطح پایگاه های بسیج فعالیت دارند و محصولات خانگی و صنایع دستی تولید می کنند برای عرضه به روزبازار بیاورند.

امیرآبادی زاده ضمن توصیه ای به بانوان خانه دار بیان داشت: خانم های خانه دار در سطح توانشان هر کاری می توانند تهیه کنند و برای فروش بیاورند که منبع درآمد برایشان در خانواده باشد.

 همت جهادی مرد و زن نمی شناسد/ بانوان بسیجی دوشادوش مردان در جهاد اقتصادی

زهرا امیرآبادی کارآفرین دیگر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با بیان اینکه بسیجی پایگاه انسیه مسجد امیرآباد هستم اظهار داشت: از 10سال قبل در مشاغل خانگی در زمینه تهیه ترشیجات، مربا، رب، سبزی قیمه و نان کماچ کار می کردم که در پایگاه پیشنهاد شرکت تعاونی دادند.

وی با بیان اینکه فروش خیلی برایم سخت است عنوان داشت: در خانه با هزینه خودم کار می کنم به این صورت که سفارش می گیرم و تولید می کنم. حالا مشتری دارم چون در نمایشگاه های مختلف محصولات را ارائه کردم.

این بانوی کارآفرین گفت: چون شوهرم هم بیکار است و چهار فرزند دارم برای پرورش شترمرغ به جهاد کشاورزی مراجعه کردم که به ما تسهیلات ندادند.

وی اضافه کرد: در بانک سپرده گذاشتم و با گرفتن وام 5میلیون تومانی 11 جوجه شترمرغ گرفتم و در حیاط خانه پرورش دادم. کاملا ارگانیک کار کردم.

امیرآبادی با بیان اینکه از هیچ جا حمایت نشدیم و هیچ منبع درآمد دیگری نداریم گفت: از درآمد اندک کارم راضی هستم چون کار و تلاش برکت دارد.

وی ادامه داد: از اردیبهشت ماه کار پرورش شترمرغ را شروع کردم، تهیه خوراک هزینه بالایی داشت و حالا به مرحله فروش رسیده است که می توانم اقساط وام را پرداخت کنم.

این بانوی کارآفرین خطاب به خانم های خانه دار گفت: خانم ها می توانند آموزش ببینند و کارشان در خانه منبع درآمدی شود.

 وی خطاب به مسئولین افزود: مسئولین فقط در زمینه بازار فروش ما را حمایت کنند.

 امیرآبادی ادامه داد: کار به این نحو فقط لقمه روز به روز ما در می آید و وقتی پیشنهاد نمایشگاه می دهند بدون امکانات و مواد اولیه نمی توانم بیشتر تولید و برای عرضه به نمایشگاه ببرم در صورتیکه توان افزایش تولید را دارم و مشتری هست اما هزینه اولیه را ندارم.

همت جهادی مرد و زن نمی شناسد/ بانوان بسیجی دوشادوش مردان در جهاد اقتصادی

 

برپایی نمایشگاه اقتصادمقاومتی استانی و کشوری در هفته بسیج

مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: بسیج سازندگی به صورت ویژه در قالب نمایشگاه اقتصاد مقاومتی برای بازار فروش ورود کرده است و از ابتدای امسال نمایشگاه های مختلف با همکاری آستان قدس رضوی و نهادهای مختلف برپا شده است.

وی با اشاره به برنامه های هفته بسیج افزود: نمایشگاه عرضه مستقیم کالاها و تولیدات کارگاه هایی که بسیج سازندگی در روستاها حمایت کرده است در هفته بسیج در مرکز استان افتتاح می شود.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: با ارتباط با سایر استانها تبادل اجناس و تولیدات داریم چون فروش محصولات داخل استان در استانهای دیگر بیشتر است و این امر بازدهی بیشتری برای تولیدکنندگان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه برای هفته بسیج پیش بینی شده که نمایشگاه اقتصادمقاومتی کشوری برگزار شود اظهار داشت: فعالانی در استان که می تواند در این برنامه شرکت کنند را معرفی کردیم تا بخش اعظمی از مشارکت تولیدکنندگان استان را داشته باشیم.

هنری با اشاره به ارزانتر بودن اجناس در عرضه مستقیم و نظارت بر قیمت ها گفت: انجمن صنفی هر محصولی ارتباط و نظارت بر قیمت ها دارند و چون برای محصولات ارگانیک و بومی قیمت مشخص نشده است رصد

می شود و چون عرضه مستقیم است، حذف دلالان صورت می گیرد و از قیمت بازار ارزانتر است.

وی با بیان اینکه بخشی از تسهیلات در قالب صنایع تبدیلی از ظرفیت سازمان توسط بانک مهر اقتصاد پرداخت می شود گفت: سال گذشته 4میلیارد تومان پرداخت شده است و از ظرفیت دستگاه های دیگر مانند کمیته امداد و صندوق کارآفرینی امید و آستان قدس رضوی در زمینه تسهیلات استفاده بهینه ای برای مشاغل خرد و خانگی صورت می گیرد.

مهدی صادق احمدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهار داشت: رزمایش خدمت که اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم حاشیه شهرها بوده از نهم تا 29 شهریو است.

وی با بیان اینکه تا کنون در شهرستان بیرجند 45گروه جهادی با تعداد 800 نفر اعزام شدند افزود: در زمینه کارهای فرهنگی، عمرانی و عام المنفعه خدمت رسانی می کنند و این نمایشگاه اقتصادمقاومتی خواهران در امیرآباد گاهی در محلات و پایگاه ها داریم.

فرمانده ناحیه سپاه بیرجند با بیان اینکه بسیجیان در جاهایی محصولات خانگی و صنایع دستی خودشان را ارائه می دهند عنوان کرد: برپایی نمایشگاه را در کنار برنامه های خدمت رسانی اقشار مختلف بسیج دنبال می کنند.

 وی بیان داشت: شیفت ایثار در کارخانه ها را بسیج کارگری اجرا کرد و طرح هر کاسب یک دانش آموزو ارائه بسته های آموزشی به دانش آموزان توسط بسیج اصناف انجام و در بیرجند 100 بسته توزیع شده است.

صادق احمدی ادامه داد: میز خدمت توسط بسیج ادارات در محلاتی که مشکلاتی دارند در حاشیه شهرها و روستاها اجرایی می شود.

وی اضافه کرد: این طرح تا پایان شهریورماه ادامه دارد و همچنین گروه های جهادی در حال فعالیت در کارهای عمرانی و زیباسازی نمایشگاه " از حرا تا حرم" هستند.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها