خبرهای داغ:
عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع):

امام شناسی شرط استقامت در دین/بصیرت لازمه حرکت با ولایت

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) در یادواره شهدای شهرک امام (ره) شاهرود گفت: باید بسیار مراقب باشیم و امام خود را بشناسیم و در دین خود ثابت قدم بمانیم و بصیرت خود را روز به روز افزایش دهیم و تحت ولایت، ولی باشیم تا مصون بمانیم.
کد خبر: ۹۰۵۹۰۴۱
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام دکتر حسین سوزنچی در یادواره شهدای شهرک امام (ره) شاهرود در مسجد المهدی با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و اصحاب با وفایش با اشاره به قیام حسینی که بر مبنای امر به معروف و نهی از منکر بود افزود: انقلاب اسلامی ایران نیز برگرفته از قیام سالار شهیدان برای احیا امر به معروف و نهی از منکر و تحقق حکومت دینی و بنا نهادن احکام اسلام شکل گرفت.
وی خاطر نشان کرد: در راه هدف مقدس تحقق حکومت دینی بسیاری جان خود را فدا نمودند و این فداکاری‌ها سبب شد تا این انقلاب بنیان نهاده شود و ادامه یابد و همه این‌ها مدیون قیام عاشورای حسینی و نشان دادن مکتبی مترقی بود که هر کجا دین در خطر است باید فدا شد و نترسید.
استاد حوزه و دانشگاه تهران با بیان اینکه شهدا طبق آیه قرآن زنده هستند و نزد خدا روزی می‌خورند تصریح کرد: این حیات آن‌ها اثرگذار در دنیاست و ما می‌بینیم که وقتی شهدا پیکر مطهرشان وارد شهر‌ها و روستا‌های ما می‌شود محیط را دگرگون می‌کند و این همان اثرگذاری است که شهدا دارند.
وی با بیان اینکه خاطرات فراوانی در باب عنایت شهدا به خانواده هایشان و دیگران نقل شده است افزود: این‌ها همه گواه این است که شهدا زنده اند و نظاره گر کار‌ها و رفتار ما هستند و وای به حال ما اگر از مسیر شهدا جدا شویم و جبهه حق را گم کنیم و بی بصیرت شویم.
سوزنچی با بیان اینکه امام حسین (ع) را مسلمانان جاهل و بی بصیرت به شهادت رساندند نه کفار و ادیان دیگر گفت: این یعنی اینکه باید بسیار مراقب باشیم و امام خود را بشناسیم و در دین خود ثابت قدم بمانیم و بصیرت خود را روز به روز افزایش دهیم و تحت ولایت، ولی باشیم تا مصون بمانیم.
عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) با تاکید بر حرکت در مسیر شهدا عنوان کرد: مسیر شهدا همان مسیر اباعبدالله الحسین (ع) است و باید ما هم در مسیر شهدا قدم برداریم تا مانند شهدا عاقبت بخیر شویم.
در این مراسم ذاکرین اهل بیت به مدیحه سرایی پرداختند و در حاشیه این یادواره نمایشگاهی از شهدای کربلا و دفاع مقدس برپا بود و غرفه‌هایی نیز با هدف ارائه توانمندی‌های اقتصاد مقاومتی و محصولات خانگی بسیجیان برگزار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها