خبرهای داغ:
معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین از آغاز طرح پیش از موعد بینایی سنجی در روستاهای شهرستان های قزوین، الموت، طارم و تاکستان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۵۹۰۴۷
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱

زهرا غلامرضایی معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین ضمن اشاره به گزارش اجرای طرح غربالگری بینایی در سال 96 و شروع اجرای طرح در سال 97 بیان کرد: طرح غربالگری و تشخیص زود هنگام آمبلیوپی و سایر اختلالات بینائی در کودکان 3-6 ساله با هدف کاهش و بروز آمبلیوپی و سایر اختلالات بینائی از طریق تشخیص و درمان به موقع بیماری در سنین طلائی یعنی زیر 5 سالگی میباشد.
وی گفت: این برنامه در 3 سطح اجرا می گردد. سطح اول مربی که از طریق چارت E یا دستگاه غربالگر بينایی مورد معاینه بینایی قرار می گیرند در صورت عدم همکاری یا مشکوک بودن به سطح دوم اپتومتریست ارجاع می شود و بعد از مشخص شدن وضعیت کودک و پس از معاینه در صورت لزوم جهت معاینات تخصصی تر به سطح سوم پزشک معرفی می گردد.
معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: کودکانی که در طول طرح تنبلی چشم سنجش بینایی می شوند در صورت نیاز به کمک هزینه عینک و جراحی چشم از طرف سازمان بهزیستی مورد حمایت قرار میگیرند.
غلامرضایی عنوان کرد: اين طرح به مدت دو ماه در سال از ابتدای آبان در پايگاههای معرفی شده از سوی سازمان بهزيستی اجرا مي گردد و در طول سال نيز پایگاه های دائمی سنجش بینایی با هدف معاينه كودكان جا مانده از طرح فعال می باشد.
معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین ضمن اشاره به اجرای این طرح در سال 96 یادآور شد: طرح بصورت گسترده از ابتدای شهریور در روستاهای استان بدلیل مناسب بودن شرایط آب و هوایی به صورت سیار شروع شد و از ابتدای آبان در 102 پایگاه با 150 مربی بوسیله چارت ایی و 10 دستگاه غربالگر ادامه پیدا کرد که ۶۷ هزار کودک مشمول طرح بودند.
غلامرضایی اضافه کرد: 8 موسسه در سطح استان اجرای طرح را به عهده داشتند و 17 بینایی سنج و یک پزشک نیز در طرح همکاری می کردند که کل کودکان آمبلیوپ شناسایی شده 502 کودک بودند.
وی اضافه کرد: در سال 97 نیز طرح پیش از موعد در روستاهای شهرستان های قزوین(الموت و طارم ) و تاکستان شروع شده و سایر شهرستان ها نیز از مهرماه کار در روستا را آغاز می کنند.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها