خبرهای داغ:
سرپرست لشگر ۱۶ زرهی نیروی زمینی ارتش عنوان کرد:
سرپرست لشگر ۱۶ زرهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: کل تعداد روزهای جنگ ۲۸۸۷ روز بود و تعداد ۱۰۰۰ روز نبرد مستقیم داشته ایم، جوانان امروز باید بدانند که جوانان و رزمندگان دیروز ۱۰۰۰ روز نبرد تن به تن در سخت ترین شرایط ممکن داشته اند.
کد خبر: ۹۰۵۹۰۷۳
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین نشست خبری و مطبوعاتی فرماندهان نظامی و انتظامی استان قزوین به مناسبت فرا رسیدن 31 شهریور ماه "سی و هشتمین سالروز آغاز هفته دفاع مقدس" در محل سالن جلسات قرارگاه عملیاتی لشگر ۱۶ زرهی قزوین برگزار شد.
امیر بهنام پیری سرپرست قرارگاه لشگر ۱۶ زرهی قزوین در این نشست با اشاره به تشییع پیکر شهید جمشید صیادی اظهار کرد: این شهید والا مقام جان خود را در عملیات والفجر8 فدا نموده است.
وی ادامه داد: کماکان شاهد این دلاورمردی ها در میهن عزیزمان هستیم و این رشادت ها بر هیچ کس پوشیده نیست و دیدیم که خانواده معززاین شهید بسیار خوسشال بودند که در راه نظام و آرمان های بلند اسلام فرزند خود را تقدیم کرده اند.
سرپرست قرارگاه لشگر ۱۶ زرهی قزوین در این نشست با تشریح برنامه های در نظر گرفته شده اظهار کرد: شنبه هفته آینده اولین روز هفته دفاع مقدس می باشد برنامه های لشگر از این تاریخ شروع می شود.
پیری تشریح کرد: هجمه وسیعی از سوی عر اق و ایادی استکبار علیه ما اعمال گردید ان هجمه وسیع ۳۱ شهریور ۵۹ بود اما جنگ اصلی در تاریخ 16 شهریور ۵۹ بود که ناجوانمردانه جنگ را بر ما تحمیل کردند که نهایتا از قصر شیرین تا خرمشهر را تصرف نمودند.
وی توضیح داد: چون این هجمه به یکباره به کشوری که به تازگی انقلاب کرده بود وارد گردید نیروهای ما کمی ضعیف بودند، لذا مقدار وسیعی از خاک میهن ما اشغال شد و در یک برهه زمانی خاص کار اصلی نیروهای نظامی جلوگیری از پیشروی بود.
سرپرست قرارگاه لشگر ۱۶ زرهی قزوین گفت: یکی از افتخارات لشگر ۱۶ زرهی پیروزی در مقابل تانک های رزمی عراق در عملیات نصر می باشد.
پیری عنوان کرد: 297عملیات توسط نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام گردیده است که ارتش انجام گردیده است که از این تعداد ۵۲ عملیات پدافندی بوده و ۲۴۵ عملیات دیگر پدافندی می باشد.
وی تصریح کرد: کل تعداد روزهای جنگ ۲۸۸۷ روز بود و تعداد ۱۰۰۰ روز نبرد مستقیم داشته ایم، جوانان امروز باید بدانند که جوانان و رزمندگان دیروز ۱۰۰۰ روز نبرد تن به تن در سخت ترین شرایط ممکن داشته اند.
پیری توضیح داد: عملیات برجسته لشگر که بسیار مهم بود در ۲۹ اذر ۵۹ عدر ملیات نصر بود که به استشهاد رهبر بسیار مهم می باشد و این از افتخارات لشگر ۱۶ است و از دیگر افتخارات لشگرتقدیم ۳۶۸۰ نفر شهید در هشت سال دفاع مقدشس می باشد که این شهدا در استان های مختلف می باسند.
وی ابراز کرد: همچنین لشگر 16 نیروی زمینی ارتش دارای ۱۷۳۱ نفر جانبازان ، 276نفر جاوبدالاثر و ۲۰۰ نفر آزاده می باشد.
تببین برنامه های هفته دفاع مقدس:
امیر بهنام پیری سرپرست قرارگاه لشگر ۱۶ زرهی قزوین در ادامه این نشست با تشریح برنامه های در نظر گرفته شده توسط لشگر 16 زرهی قزوین برای هفته دفاع مقدس گفت: 135 برنامه برای برگزاری در هفته دفاع مقدس طرح ریزی شده است که شامل رژه یگان های پیاده و موتوری در سطح استان در روز آغازین، اعزام سخنران به نمازجمعه و دانشگاه ها، برگزاری مسابقات فرهنگی و ‌ورزشی در سطح لشگر و سایر نیروهای مسلح، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، دیدار و سرکشی از کارکنان بازنشسته، همکاری با صدا و سیمای استان با پخش برنامه هفت شهر عشق با حضور خانواده شهدا و ایثارگران با یاداوری خاطرات روزهای دفاع مقدس ، حضور تمامی فرماندهان نیروهای مسلح همگام با سایر نیروها در زنگ مقاومت در مدرسه نوساز کوی صفوی که یه مدرسه در مقطع دوره اول ابتدایی می باشد.
وی ادمه داد: دیگر برنامه ها برگزاری یادواره شهدای هفتم مهر و بزرگداشت عملیات ثامن الائمه در ۷ مهرماه با همکاری نیرو انتطامی، برگزاری نمایشگاه ایثارگری شهرسنانی و استانی، برگزاری مسابقات تیراندازی در سطح لشگر ، شرکت در گلباران مزار شهدا، برگزاری مراسم روز سرباز، برگزاری محفل انس با قران و بهره برداری از کتابخانه ای در خدمت یگان تمام مکانیزه در تیپ ۱۱۶ که جزو یگانه های پا در رکاب لشگر است می باشد.
1010/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها