سردار علی محمد اکبری، گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس 745 برنامه در رده های سپاه و بسیج استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.
کد خبر: ۹۰۵۹۰۷۴
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در گفتگو با خبرنگار ما، ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس، گفت: شعار محوری گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد هفته دفاع مقدس در سال 97 "ما توانستیم" می باشد.

سردار علی محمد اکبری، افزود: پیروزی های حاصله در هشت سال دفاع مقدس و افتخار آفرینی رزمندگان اسلام در عملیات های مختلف مرهون عقلانیت، تدبیر و مدیریت همراه با روحیه انقلابی و جهادی در هشت سال جنگ تحمیلی است که با این روند هم اکنون نیز به قدرت بازدارنده مطلوب دفاعی و موشکی دست یافته ایم و کشور مقابل انواع تهدیدات نظامی و سخت ایمن شده است.

وی، با اشاره به ضرورت پاسخگوئی به شبهات و ابهامات پیرامون دفاع مقدس اظهار کرد: در دوران هشت سال جنگ تحمیلی و فشار همه جانبه نظام سلطه بر ملت بزرگ ایران و نظام نوپای اسلامی، شاهد خیانت های جریان غربگرا و سازشکار، گروهک منافقین، سلطنت طلب ها و ملی گرایان نیز بودیم، که باید در تریبون های مختلف برای آگاهی نسل جوان بیان گردد.

فرمانده سپاه استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت بیان واقعیات جنگ و حماسه های دفاع مقدس، تصریح کرد: استفاده از فرهنگ دفاع مقدس و دستاوردهای آن برای حل مشکلات امروز کشور در حوزه های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی می تواند نقش آفرین باشد.

سردار اکبری در ادامه خاطرنشان کرد: امسال برای گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد دفاع مقدس، تعداد 745عنوان برنامه در40محور کلی و اساسی در دو سطح درون سازمانی و برون سازمانی توسط رده های سپاه و بسیج شهرستان های 9گانه ی چهارمحال و بختیاری اجرا و همزمان با این هفته اجتماع بزرگ 20هزار نفری بسیجیان استان نیز در شهرکرد برگزار خواهد شد.

وی، گفت: رژه پیاده و محمول نیروهای مسلح در 31 شهریورماه در مرکز استان، برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در شهرستان ها، شرکت منسجم بسیجیان و سپاهیان در نماز عبادی سیاسی جمعه، نمایش رزمی (بازسازی عملیات)، برپایی نمایشگاه فرهنگی رزمی و هنری، برگزاری محافل شعر و خاطره، دیداربا خانواده معظم شهدا و ایثارگران از جمله عناوین برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام افزود: دیدار و تجلیل از بسیجیان و سربازان نمونه، سخنرانی فرماندهان قبل از خطبه های نماز جمعه شهرستان ها، نمایش فیلم و تئاتر، ویژه برنامه  زن ودفاع مقدس، مسابقات فرهنگی، هنری و قرآنی و  ورزشی، افتتاح پایگاه بسیج و سایر پروژه های عمرانی، نشست های بصیرتی صالحین، غبارروبی مزار شهداء والامقام، برگزاری یادواره های شهداء، با حضور بسیجیان و اقشار مختلف مردم در این هفته اجرا می گردد.

سردار اکبری، خاطرنشان کرد: پیاده روی عمومی وخانوادگی، برگزاری مراسم ویژه شهدای فرمانده (7مهرماه)، دیدار با ائمه جمعه و جماعات و برنامه یادیاران و همایش  پیشکسوتان  و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ، اعزام اردو های جهادی به مناطق محروم،  زنگ دفاع مقدس و مقاومت در سطح واحدهای دانش آموزی، همایش اقتصاد مقاومتی  و کارگاه های توانمند سازی اقتصادی، اجرای برنامه مسجد مطالبه گر و مسئول پاسخگو و اعزام کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی، از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس در استان می باشد.

ارسال نظرات