فرمانده سپاه استان البرز برنامه های هفته دفاع مقدس در استان را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۰۵۹۱۵۲
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ،  سردار سید یوسف مولایی پیش از ظهر امروز سه شنبه در نشست خبری هفته دفاع مقدس با اصحاب رسانه به تقارن هفته دفاع مقدس، ماه محرم و کنگره ملی شهدای استان البرز اشاره کرد و گفت: مردم رمز مقاومت خود را با دفاع مقدس رقم زدند و علی رغم دشمنی دنیا علیه ایران و سیاست های در لفافه آنها، کشور ما در قالب راهبردهای عملیاتی خطوط دشمن را شناخت.

 کنگره 5 هزار و 243 شهید البرز ششم‌مهر برگزار می شود/ نمایش اقتدار نظامی با رژه نیروهای‌مسلح در کرج

سردار سید یوسف مولایی افزود: دولت ها به صورت واحض و روشن صدام را حمایت کردند و علی رغم حضور این جنایتکار در بلوک شرق، وی از امکانات بلوک غرب نیز استفاده کرد اما باز هم نتوانست در مقابل رشادت رزمندگان اسلام مقاومت کند و ملت ایران به تنهایی در برابر این جرثومه فساد ایستاد.

وی با اشاره به اینکه مردم خرمشهر 34 روز دشمن را پشت دروازه های این شهر نگه داشتند اظهار داشت: امروز دفاع به معنای واقعی اهمیت دارد چرا که شروع تهاجم دشمن با دفاع ایران شکل گرفته است و در زمان جنگ نیز ساز و کار دفاعی کشور ما به نوعی رقم خورد که یک سانت از خاک در اختیار دشمن قرار نگرفت.

سردار مولایی تصریح کرد: از 3 میلیون متر مربع خاک ایران بخش هایی در اثر جنگ های ادوار گذشته جدا شد اما در طول 8 سال دفاع مقدس دشمن موفق به جداسازی خرمشهر نشد.

وی با اشاره به اینکه روز شنبه 31 شهریور، اولین روز هفته دفاع مقدس بوده و "صلابت و سلحشوری نیروهای دفاعی" نام گرفته است گفت: امروز متاسفانه در برخی حوزه ها نتوانسته ایم داشته های خود را به درستی ساماندهی کنیم تا به خارج متکی نشویم اما در عرصه نظامی بالاترین تکنولوژی را داریم.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) با تاکید بر اینکه در حوزه موشکی ایران حرف اول را در منطق می زند افزود: صلابت و صنعت در کنار یکدیگر رمز موفقیت جمهوری اسلامی ایران است لذا روز شنبه رژه نیروهای مسلح به میزبانی ارتش از ساعت 9 صبح در بلوار ماهان کرج برگزار می شود.

وی به 1 مهر، روز "علم و صنعت، نخبگان و روز سرباز" به عنوان دومین روز از هفته دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: بخشی از تلاش های نظامی و دفاعی در دانشگاه ها رقم می خورد چرا که امروز توان دفاعی صرفا نظامی نیست و علم و صنعت نیز باید همراه این مهم باشد.

سردار مولایی 2 مهر را سومین روز هفته دفاع مقدس به نام "دفاع ملی، جوانان و بصیرت افزایی" دانست و تصریح کرد: لازم است دفاع همه جانبه در تمامی حوزه ها اعم از دولت که باید ساز و کار دفاعی را در قالب پدافند غیر عامل ساماندهی کنند شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه جوانان در دفاع مقدس نقش بسزایی داشتند و 36 هزار شهید، معادل یک پنجم شهدای ما زیر 18 سال و دانش آموز بودند گفت: باید در عرصه فتنه امروز که رسانه دست دشمن است، بصیرت افزایی کنیم تا قوم طلبی موجب فراموشی دفاع از وطن نشود.

سردار مولایی عنوان 3 مهر و چهارمین روز هفته دفاع مقدس را "انقلاب اسلامی، مردم سالاری دینی، بیداری اسلامی و استکبار ستیزی" اعلام کرد و افزود: بیداری اسلامی باید امروز مورد توجه قرار گیرد چرا که استکبار لخت، عریان و بدون رتوش وارد عرصه جنگ شده است.

وی با اشاره به اینکه زمانی سلطنت طلبان با منافقین و اعراب دشمن بودند اما امروز هشتک الپهلوی را تشکیل داده و بن سلمان با مریم رجوی همکاری دارد، 4 مهر و پنجمین روز از هفته دفاع مقدس را "اقتصاد مقاومتی، تولید ملی، اصناف و پشتوانه مردمی" اعلام کرد و اظهار داشت: امروز رهبری اقتصاد مقاومتی متکی بر توان درونی و تعامل در قالب صادرات را مطرح می کنند و سیاستمداران نیز باید به این فرموده مقام معظم رهبری توجه کنند.

سردار مولایی روز 5 مهر، ششمین روز از هفته دفاع مقدس را به نام "شهیدان، ایثارگران، جانبازان، و شهدای مدافع حرم" اعلام کرد و با اشاره به حضور در گلزار شهدا تصریح کرد: 6 مهر و هفتمین روز هفته دفاع مقدس "ولایتمداری، زنان و خانواده" نام گرفته است.

فرمانده سپاه استان البرز در خاتمه به برگزاری کنگره 5 هزار و 243 شهید البرز در ششم مهرماه گفت: به یمن حضور این تعداد شهدا در استان، به نام هر شهید از 5 هزار کودک یتیم حمایت خواهد شد.

همچنین از 31 شهریور تا 6 مهر رزمایش هفته دفاع مقدس در منطقه عمومی لشگر عملیاتی حصارک برگزار خواهد شد و مردم می توانند از ساعت 16 الی 20 از این برنامه ها بازدید به عمل آورند. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها