جانشین سپاه 15 خرداد با بیان اینکه بی شک پیام عاشورا عامل اصلی پیروزی در هشت سال دفاع مقدس بود، گفت: گویی خونهایی که در عاشورا بر خاک کربلا چکید در رگهای نوجوانان و جوانان رزمنده ایرانی جاری بود.
کد خبر: ۹۰۵۹۱۸۳
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سرگرد پاسدار غلامرضا نجفی جانشین سپاه 15 خرداد ظهر امروز در نشست خبری گرامیداشت هفته دفاع مقدس با بیان اینکه انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس متأثر و الهام گرفته از فرهنگ عاشورا است، گفت: خونهای پاک شهیدان ما ریشه در کربلای حسینی دارد.
وی افزود: جبهه های دفاع مقدس همچون رودهایی بودند که از قله‌های مرتفع کربلا سرچشمه می گرفتند و گویی خونهایی که در عاشورا بر خاک کربلا چکید در رگهای نوجوانان و جوانان رزمنده ایرانی جاری بود، بی شک پیام عاشورا عامل اصلی پیروزی در هشت سال دفاع مقدس بود.
این مقام مسؤول با اشاره به اینکه امروز جنگ تمام نشده و فقط عرصه آن تغییر کرده، تشریح کرد: اوضاع امروز ما یقیناً بدتر از وضعیت اقتصادی کشور در هشت سال دفاع مقدس نیست، در زمانی که رژیم بعث عراق با حمایت دهها کشور از جمله آمریکا و اسرائیل بر ایران می تاختند، ملت ایران توانست با نصرت الهی و رهبری مقتدر پیروز واقعی میدان باشند.
وی خاطرنشان کرد: سالروز دفاع مقدس را گرامی میداریم نه به خاطر تاریخ وقوع آن، بلکه به خاطر درسهایی که دوران هشت سال دفاع مقدس داشته و از جمله آن روحیه جهادی مردم و مسئولین و وحدت اقوام ایرانی که سبب موفقیت ما شد.
رئیس ستاد هفته دفاع مقدس سپاه شهرستان قرچک با اعلام این خبر که برنامه های این هفته از شنبه 31شهریور ماه به مدت 8 روز آغاز می شود ضمن تشکر از همکاری کلیه ادارات و نهادها در اجرای برنامه های این هفته به اهم این برنامه ها اشاره کرد و گفت: برنامه میثاق با شهدا و غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا با حضور کلیه کارکنان دولتی و نظامی شهرستان در گلزار شهدای گمنام در روز اول این هفته اجرا خواهد شد.
وی به نواختن زنگ ایثار و مقاومت و برپایی نمایشگاه دفاع مقدس در مدارس منتخب، عصر شعر و خاطره، برگزاری مراسم آبروی کوچه و محله(یادواره سهدای دفاع مقدس و مدافع حرم)، اجرای همایش استانی زنان عاشورایی و برنامه صبحگاه مشترک نیروهای مسلح شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: اعزام راویان دفاع مقدس به مساجد، مدارس و برگزاری نهضت های روشنگری، اعزام گروه های جهادی با خدمات فرهنگی، اجتماعی و عمرانی به مناطق محروم و ویزیت رایگان، اعزام رایگان خانواده های بی بضاعت(مشهد اولی ها) به زیارت امام رضا(ع)، دیدار از آسایشگاه جانبازان و معلولین، سرکشی از کل خانواده های شهدای شهرستان و تجلیل از خانواده معظم شهدا با حضور شهید گمنام دفاع مقدس در دانشگاه اریکه پرسپولیس از دیگر برنامه های این هفته می باشد.
نجفی در پایان مطرح کرد: سخنرانی مشاور فرماندهی کل سپاه پیش از خطبه های نماز جمعه، همایش پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی، بازدید از باغ موزه دفاع مقدس و افتتاح طرح شهید بهنام محمدی (طرح ملی پیوند مدرسه، مسجد و خانواده در راستای تقویت برنامه های پرورشی) در این هفته برگزار خواهد شد./

ف.خانی

ارسال نظرات