مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: هیات های مذهبی متشکل از عاشقان اهل بیت(ع) همزمان با روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در خیابانها و معابر شهرها و روستاهای استان دسته روی می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۵۹۲۱۱
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۸

به گزارش خبرنگار بسیج از عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام عیسی بزمانی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان، گفت: در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی از مجموع هیات‌های عزاداری سیستان و بلوچستان ۱۸۱ هیات مذهبی در زاهدان دسته روی و اجتماع خواهند کرد.

وی افزود: در صبح روز چهارشنبه مصادف با تاسوعای حسینی هییات مذهبی شهرستان زاهدان راس ساعت ۸ صبح ابتدا در محل جبل الشهدا(آستان مقدس شهدای گمنام) واقع در بلوار خرمشهر اقدام به دسته روی خواهند کرد و سپس جهت برگزاری اجتماع بزرگ عزاداران تاسوعای حسینی به محل اجتماع هدایت خواهند شد تا در سوگ شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش عزاداری کنند.

حجت الاسلام بزمانی اظهار کرد: روز پنج شنبه مصادف با عاشورای حسینی هییات مذهبی شهرستان زاهدان به سمت میدان امام حسین(ع) محل اجتماع بزرگ عاشورائیان واقع در گلزار شهداء جنب مسجد حضرت جواد الائمه(ع) اقدام به مراسم دسته روی و عزاداری خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در طول دسته روی هیات‌های مذهبی در این شهرستان حدود ۱۰۰ ایستگاه صلواتی از عزاداران و عموم مردم پذیرایی می‌کنند، بیان کرد: همزمان با این مراسم باشکوه تجمع بزرگ بانوان عاشورایی نیز ساعت هشت صبح روز تاسوعا و عاشورا در حسینیه رضویه زاهدان با همکاری امور بانوان تبلیغات اسلامی استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام بزمانی با اشاره به تجمع هیات مذهبی در گلزار شهدای گمنام بلوار خرمشهر در شام غریبان شهدای کربلا،  اظهار داشت: هیئات مذهبی عزادار در کل استان از لحظه پخش اذان تا پایان اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی به مدت ۳۰ دقیقه سکوت می‌کنند.

وی تاکید کرد: توقف مراسم عزاداری روز تاسوعا و عاشورای حسینی به مدت ۳۰ دقیقه از لحظه پخش اذان تا پایان اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به طور جدی مورد عنایت ائمه جماعات همراه هیئت و دست اندرکاران و مسئولین هیئت‌های مذهبی قرار خواهد گرفت.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان  خطاب به مبلغین عاشورایی و مسئولین هیئات مذهبی و مداحان اهل بیت(ع) گفت: در راستای اهمیت اقامه‌ی نماز اول وقت در ایام عزاداری محرم و حضور پر شور خیل عزاداران در جمع نمازگزاران عزیز و نظر به تقارن تاریخی محرم الحرام ۱۴۴۰ هجری قمری با هفته دفاع مقدس، بیان موضوع مهم امر به معروف و نهی از منکر و هدف اصلی قیام سیدالشهداء حضرت امام حسین(ع) بزرگ امر معروف و نهی از منکر در محافل و مجالس و توجه به اقامه نماز اول وقت در تمامی ایام عزاداری خصوصا نماز جماعت روز تاسوعا و عاشورای حسینی ضرورت دارد.

وی افزود: برنامه ریزی لازم جهت مراسم ویژه عزاداری روز عاشورا به طوری که دسته‌های عزاداری به صورت یکپارچه در اجتماع بزرگ عاشورائیان میدان امام حسین(ع) زاهدان که پس از اقامه نماز ظهر و عصر عاشورا برگزار می‌شود انجام شده است.

این مقام مسئول بیان داشت: پیام عزاداری محرم اقامه باشکوه نماز ظهر عاشورا و اهمیت دادن به نماز اول وقت است.
 
حجت الاسلام بزمانی  در پایان ضمن اشاره به تبدیل خانه‌های مسکونی محل اجتماع عاشورائیان به صورت داوطلبی به وضو خانه، اظهار کرد: وظیفه داریم مقدمات برگزاری نماز را برای عزاداران حسینی فراهم کنیم و چه خوب است که برنامه عزاداری‌ها را با نماز جماعت برپا کنیم.

وی افزود: از عزاداران سیستان و بلوچستانی این انتظار می‌رود تا در اقامه نماز پیشگام بمانند و مداحان و سخنرانان به این موضوع اهتمام بیشتر داشته باشند.
ارسال نظرات