خبرهای داغ:
امربه معروف و نهی از منکر یعنی تشنگی، عطش نه برای آب، برای بیدار کردن مردم، برای زنده نگه‌داشتن دین اسلام یعنی دغدغه‌مند زندگی کردن، بی تفاوت نبودن نسبت به یکدیگر و جامعه‌اسلامی.
کد خبر: ۹۰۵۹۳۰۴
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از شیراز، زهره اسلامی زاد جانشین خواهر دفتر بسیج دانشجویی لامرد یادداشتی به مناسبت دهه امر به معروف و نهی ار منکر نوشت.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

امریه معروف و نهی از منکر یعنی دلسوزی و دستگیری از اطرافیانت، یعنی نجات دادن خویشان، دوستان و همسایگان از آتش دوزخ. تاریخ امر به معروف و نهی از منکر به امروز و دیروز نیست بلکه در بین تمام گروه‌ها و اقوام های مختلف در طول تاریخ وجود داشته است.

امربه معروف و نهی از منکر یعنی سیلی به حضرت زهرا سلام الله علیها، یعنی چادر خاکی، یعنی استخوان در گلوی، شمشیر برفرق سر. امر به معروف یعنی شهادت شش‌ماهه، یعنی قرائت قرآن برسر نیزه.

امر به معروف و نهی از منکر یعنی خار در چشم دشمن، حال چه معاویه  باشد چه یزید و چه یزید‌های زمانه یعنی سخنرانی زینب در کاخ ملعونیان.

 

امربه معروف و نهی از منکر یعنی تشنگی، عطش نه برای آب، برای بیدار کردن مردم، برای زنده نگه‌داشتن دین اسلام یعنی دغدغه‌مند زندگی کردن، بی تفاوت نبودن نسبت به یکدیگر و جامعه‌اسلامی.

وقتی انسان نسبت به کاری بی‌تفاوت باشد و از انجام عملی ناراحت ‌شود، اما کاری در جهت از بین رفتن آن عمل بد انجام ندهد و یک وقت است که از آن عمل انزجار دارد، انزجارش را ابراز نیز می‌کند و در عمل در مقابله با آن عمل بر‌ می‌خیزدو تمام تلاشش را می‌کند که وضع را تغییر دهد و آن عمل و کاربد را ریشه‌کن کرده و از بین ببرد.

انسان بی‌تفاوت نباشد و این بی‌تفاوتی در عمل نشان دهد این براساس سبک زندگی حسینی است. پس برانسان مومن واجب است که براساس سبک زندگی حسینی عمل کرده و در مقابل بدی‌ها بی‌تفاوت نباشد.دغدغه داشته و برای از بین بردن آنها، براساس آن دغدغه در چهارچوب مسائل شرعی عمل کند. آن وقت است که جامعه اسلامی سلامت به مقصد می‌رسد این مقصد نهایی و رسیدن به آن هم باعث خشنودی مردم و هم خشنودی خداوند متعال می‌شود.

خداوند ما را اینگونه می‌پسندد که نسبت به دیگران و کاربد در جامعه اسلامی بی‌تفاوت نباشیم. خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید؛ «وَلْتَکنْ مِنْکمْ أُمَّةٌ یدْعُون إِلی الْخَیرِ وَیأَمُرونَ بْالْمَعْرُوفِ وَینْهَوْنَ عَنِ المُنْکرِ وَأُوْلَئِک هُمْ الْمُفلِحُونَ»۱

باید از شما امت اسلامی گروهی باشند که به سوی نیکی دعوت کنند و امر به معروف و نهی از منکر نمایند و آنان هستند که رستگارند.حسین گونه زیستن و حسین گونه شهید شدن،  یعنی امر به معروف و نهی از منکر راهی به سوی رستگاری.

ارسال نظرات
پر بیننده ها