امام جمعه سابق میانه با بیان اینکه عاشورا ریشه در ثقیفه دارد، گفت: هر کس شایستگی امامت بر جامعه را ندارد بلکه این مقامی است که انتصاب آن فقط از جانب خدا میسر است.
کد خبر: ۹۰۵۹۵۲۹
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲

  به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمدرضا حامدی با اشاره به واقعه ثقیفه و برنامه ریزی برای غصب ولایت امیرالمومنین(ع) توسط 21 نفر از بزرگان عرب، گفت: اولویت حاکمیت بر مسلمانان بعد از پیغمبر(ص) با امام معصوم(ع) و خاندان پاک و مطهر ایشان بود و با توجه به فضایل بسیار روشن و مشهور علی(ع)، حق ولایت و حاکمیت ایشان، غیرقابل انکار است.

   وی اظهار داشت: در انتخاب حاکمیت معصوم(ع)، تنها سن، نسب، شجاعت و ... ملاک انتصاب نمی باشد بلکه مقام امامت مقامی است که صرفا انتصابی یا صرفا انتخابی نیست بلکه تعیین او فقط و فقط از جانب خداست و چنین شخصی اطاعتش واجب استو تبعیت از او باید با تمام معنا باشد.

   امام جمعه سابق میانه، انتصاب از جانب خدا و حرکت در مسیر خدا، موید من عند الله، اقامه کننده نماز، پرداخت زکات و عبادت برای خدا را ویژگی های امام معصوم(ع) از منظر قرآن دانست و گفت: ملاک تشخیص حق از باطل، امام است و عقب ماندن از او یا پیشی گرفتن بر او، خطاست.

   حجت الاسلام حامدی ولایت فقیه را استمرار ولایت انبیا و اولیا دانست و اظهار کرد: در زمان غیبت مسئولیت امامت جامعه از ناحیه امام معصوم(ع) بر عهده ولایت فقیه نهاده شده است و ولایت فقیه اعلم، اتقی، ابصر، افقه و شجاعترین مردم است و اطاعت از ایشان با تمام معنا واجب است.

واقعه عاشورا ریشه در ثقیفه دارد

   آیین عزاداری تاسوعای حسینی با حضور هیئت رزمندگان اسلام در حسینیه امام خمینی(ره) سپاه میانه با قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی اخلاقی سیاسی و نوحه خوانی و سینه زنی، برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها