خبرهای داغ:
امام جمعه شهر چمران گفت: نسبت به موضوع بازداشت شهردار چمران اظهار نظر عجولانه‌ای صورت نگیرد.
کد خبر: ۹۰۵۹۵۶۳
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بندر ماهشهر، حجت‌الاسلام سید منتصر هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران با اشاره به بازداشت شهردار این شهر به اتهام تخلفات مالی اظهار کرد: در مورد بازداشت شهردار شهر چمران بنده به یک توصیه اخلاقی اکتفا می‌کنم که نسبت به این موضوع اظهار نظر عجولانه‌ای صورت نگیرد و اجازه داده شود دستگاه قضا وظیفه خودش را با آرامش و مطابق قانون تا حصول نتیجه دنبال کند.

وی افزود: البته از دستگاه قضا و ديگر دستگاه‌هاي مربوطه انتظار مي‌رود در بُعد پیشگیری از وقوع جرم جدی‌تر باشند که نیاز به شش ماه اتلاف وقت اطلاعاتی نباشد. از اعضای شورای شهر نیز انتظار می‌رود سریعاً شخصی را برای تصدی امور مجموعه مهم شهرداری معرفی کنند که کارهای شهر و خدمات متوقع عقب نيفتد.

خطیب جمعه شهر چمران در ادامه با تسلیت عاشورای حسینی بیان کرد: از خطباء، مبلغان برادر و خواهر، صاحبان حسینیه‌ها و مجالس سیدالشهداء و همه کسانی که دردهه اول محرم به ویژه جوانان و نوجوانان که به شور و شوق عاشورای حسینی افزودند کمال تشکر را داریم.

وی با بیان اینکه دستگاه سیدالشهداء دانشگاهی است که درس حریت آزادگی و عزت به انسان می‌دهد، گفت: زندگی حسینی یعنی زندگی بدون ذلت، کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا، یعنی در هر مکان و هر زمان باید دست رد بر سینه ذلت زد. عاشورا نشان داد برای عزت‌خواهی هزینه دادن لازم است، انقلاب اسلامی 40 سال است هزینه عزت‌خواهی را می‌دهد، این نشانه وفاداری ملت به عاشورای حسینی است.

هاشمی همچنین به آغاز هفته دفاع مقدس اشاره کرد و با گرامیداشت شهدای هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: ملت با الگوگیری از عاشورای حسینی در اين نبرد پیروز شد. جنگی که دشمن با تمام امکانات جنگی و تبلیغاتی و نیروی انسانی در آن شرکت کرده بود.

امام جمعه شهر چمران ادامه داد: به تعبیر مسئولان وقت، از حدود 40 کشور مزدورانی اسیر رزمندگان اسلام شدند و این یعنی 40 کشور در جبهه صدام بودند و همینطور جاسوسی عربستان و ستون پنجم دشمن در داخل کشور، در مقابل امکانات نامناسب کشور و نه ارتش امروز، نه گستردگی سپاه و بسيج امروز و نه بودجه خاصی اما با توکل بر خدا و پیروی از مکتب عاشورا رزمندگان اسلام پیروز شدند. محرم و صفر مرور همین درس‌های سیدالشهداء است که ملت امروز نیاز دارد.

وی در فراز دیگری از خطبه‌ها با اشاره به فصل بازگشایی مدارس خاطرنشان کرد: آغاز سال تحصیلی که فردا شروع خواهد شد را به تمام دانش‌آموزان و دانشجویان و اساتید و مربیان و معلمان تبریک می‌گویم. تعلیم و تربیت مشکل‌ترین کار در جامعه است. معلمان عزیز توجه کنند که تنها وظیفه آنان تعلیم نیست بلکه مهم‌تر از تعلیم، تربیت است که انسان عالم و مهذب و وارسته به جامعه تحویل می‌دهد.

هاشمی ادامه داد: از خیرانی که هزینه قسمتی از هزینه‌های دانش‌آموزان بی‌بضاعت را تقبل کردند کمال تشکر را دارم. براى خرید مایحتاج دانش‌آموزان بی‌بضاعت انتظار می‌رود دیگر افراد اهل خیر نیز نسبت به این امر ورود کنند و ان‌شاء‌الله شاهد نباشیم کسی به دلیل فقر مالی مجبور به ترک تحصیل شود.

خطیب جمعه شهر چمران در پایان با تسلیت سالروز شهادت مظلومانه امام سجاد (ع) اظهار کرد: مناجات و دعاهای این امام همام که ابواب عظیم معارف است و متأسفانه تا به حال ناشناخته مانده اگر مورد تأمل قرار گیرد دنیای جدیدی برای بشر باز خواهد شد. برادران و خواهران را به مطالعه صحیفه سجادیه و ارتباط صمیمانه با این کتاب سفارش می‌کنم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها