خبرهای داغ:
امام جمعه بندر ماهشهر گفت: جنگ اقتصادی، فرهنگی و تبلیغاتی دشمنان همیشه ادامه دارد و باید با روحیات حسینی با ترفندها و تاکتیک‌های دشمن مقابله کنیم.
کد خبر: ۹۰۵۹۵۷۲
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بندر ماهشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین غبیشاوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهرستان با تسلیت عاشورای حسینی اظهار کرد: مرحله بعدی قیام حسینی و نه گفتن به حکومت ظالم بنی‌امیه از عصر عاشورا آغاز شد و پرچمدار این نهضت زینب (س) این کوه صبر و استقامت و شکوه و همچنین حضرت سیدالساجدین (ع) بودند.

وی ادامه داد: با روشنگری‌ها و مبارزات این دو بزرگوار و ادامه راه مبارزه اسلام زنده شد و اسلامی که در معرض نابودی قرار گرفته بود تجدید حیات پیدا کرد.

خطیب جمعه بندر ماهشهر در ادامه  با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، بیان کرد: در سال 58 در چنین روزهایی شاهد دفاع رزمندگان و مجاهدان اسلام از مرز و بوم این کشور، کشوری که به عنوان یک نظام نوپا توسط دشمنان اسلام و قرآن مورد تهاجم همه جانبه قرار گرفت بودیم اما با وحدت و همدلی و توکل به خدا و سلاح ایمان این ملت بر متجاوزان پیروز شد.

وی گفت: هر سال این هفته را گرامی می‌داریم تا نسل به نسل رمزهای پیروزی و شهادت‌طلبی‌ها و ایثارگری‌ها را به یاد بیاوریم و یادمان باشد که ما همیشه در حال جنگ هستیم. ممکن است جنگ دشمن رنگ عوض کند، در شرایط امروز جنگ مستقیم و سخت را به صلاح نمی‌بینند چرا که باز هم شکست خواهند خورد.

غبیشاوی متذکر شد: اما جنگ اقتصادی، فرهنگی و تبلیغاتی آنها همیشه ادامه دارد و باید با روحیات حسینی با ترفندها و تاکتیک‌های دشمن مقابله کنیم و اگر یک روزی در جنگ و نبرد با قدرت‌های شیطانی نباشیم باید به حرکت خود شک کنیم.

امام جمعه بندر ماهشهر همچنین با گرامیداشت آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: معلمان، مربیان، مدیران و دانش‌آموزان با آمادگی و استعداد کامل سال تحصیلی را آغاز کنند. اولیا به کمک مدارس بروند و در تجهیز مدارس مشارکت و همکاری کنند. هرچند دریافت مبلغ توسط مدارس دولتی ممنوع است اما اکثر این آموزشگاه‌ها دارای مشکلات فراوانی بوده و نیازمند توجه افراد خیر هستند.

وی در پایان با تسلیت سالروز شهادت حضرت زین‌العابدین (ع)، گفت: این بزرگوار بنا به حکمت خداوند در ماجرای کربلا بیمار بودند، بیماری این امام همام تاکتیک الهی بود. امام سیدالساجدین (ع) در کنار حضرت زینب (س) در مقابل دستگاه ظلم و جور بنی‌امیه دست به افشاگری زد و نهضت اسلامی را زنده نگه داشتند.  

ارسال نظرات
پر بیننده ها