خبرهای داغ:
امام جمعه همدان گفت: محتوای مجالس روضه، تعظیم و تکریم اباعبدالله الحسین(ع) نیازمند بازنگری و تقویت است تا موجب بالندگی و عزت روزافزون مکتب عاشورا شود.
کد خبر: ۹۰۵۹۵۸۱
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵

محتوای مجالس روضه نیازمند بازنگری و تقویت استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه همدان با تاکید بر حفظ و پایداری فرهنگ عاشورا اظهار داشت: مداحان و روحانیان تبلیغ و ترویج فلسفه قیام امام حسین(ع) را در اولویت قرار دهند.

وی ادامه داد: محرم و صفر بهترین فرصت برای بیان فلسفه و فرازهای مختلف قیام امام حسین(ع) است و آنها که در این ایام به منبر می روند این موضوع را مورد توجه قرار کنند.

امام جمعه همدان به مداحان و منبری ها توصیه کرد: به مقتضیات زمان آشنا باشند و از بیان مطالب و مباحثی که بهانه به دست دشمنان داده و مذهب شیعه را سست جلوه می کند، بپرهیزند.

وی تاکید کرد: عقل و دین حکم می کند آیین ها و مجالس عزاداری امام حسین و اهل بیت (ع) خالی از کم و کاستی و نقص باشد تا بیشترین اثر بخشی را در بین مردم ایجاد کند.

محمدی با بیان اینکه عزاداری‌های مردم همدان برای امام حسین(ع) بسیار خوب برگزار شده است، گفت: شور و اشتیاق نوجوانان و جوانان برای برپایی مجالس روضه و ایستگاه های صلواتی و اطعام و توزیع نذری ستودنی است.

وی یادآورشد: محتوای مجالس روضه، تعظیم و تکریم اباعبدالله الحسین(ع) نیازمند بازنگری و تقویت است تا موجب بالندگی و عزت روزافزون مکتب عاشورا شود.

خطیب جمعه همدان خاطرنشان کرد: سروده ها و نوحه‌های گذشته به روز شده و در مجالس مورد استفاده قرار گیرد و از اشعار کم ارزش و بی محتوا در مجالس عزاداری خودداری شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات