نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: ایستادگی بر آرمان های انقلاب باعث یاس و ناامیدی دشمنان می شود.
کد خبر: ۹۰۵۹۵۸۵
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرج با اشاره به مباحث اقتصادی موجود کشور از جمله مسائل مرتبط با حوزه صنعت اظهار کرد: انسان های با تجربه، امانتدار و مشتری مدار باید در این حوزه کار کنند تا به جهش مناسب در تولید و شکوفایی صنعت کشور دست یابیم.

ایستادگی بر آرمان های انقلاب دشمنان را مایوس می کند

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: در زمینه تولید و صنعت با بهره مندی از کارشناسان متعهد و تکیه بر دانش آنها و همچنین استفاده از ظرفیت های موجود کشور می توان به شکوفایی بیشتر در این حوزه رسید.

آیت الله حسینی همدانی بیان کرد: از چند ماه گذشته عده ای در فضاهای مجازی و غیر مجازی با اقدامات مختلف و بی حرمتی به ساحت مقدس اباعبدلله فشار روحی و روانی زیادی را بر شیعیان وارد کرده اند تا ما نتوانیم با برگزاری مراسم عظیم ویژه ماه محرم به نسل آینده این حضور چشم گیر در مراسم سوگواری سیدالشهدا را منتقل کنیم.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس و گرامیداشت رشادت های شهدا، ایثارگران و رزمندگانمان در آن دوران توضیح داد: اقدامات ۸ سال دفاع مقدس موجب تحولات فنی، مهندسی و نظامی در کشور شده است، از سویی دیگر در جوانان شوق بیشتری ایجاد شده و بدون اینکه وجبی از خاک کشور به دشمنان سپرده شود شاهد شکوفایی بیشتر در حوزه های مختلف هستیم.

آیت الله حسینی همدانی ابراز امیدواری کرد ملت بزرگ ایران در آینده ای نزدیک با ایستادگی بر آرمان های انقلابی خود روح ناامیدی و یاس را به دشمنان نظام انتقال می دهند و اکنون هم با توجه به اینکه آنها جنگ اقتصادی و رسانه ای را علیه ما آغاز کرده اند؛ در اینجا هم باید فرماندهان اقتصادی با شعار ما می توانیم وارد کارزار مبارزه شوند.

وی ادامه داد: لازم است در مسیری که رهبری برای خروج از مشکلات اقتصادی مطرح کرده اند حرکت کرده و دولت محترم هم باید به مواردی که تذکر داده می شود دقت کرده و آن را به عنوان مواردی سیاسی تلقی نکنند و در کنار آن همگی باید مراقب باشیم در مسیری که دشمن مدنظر دارد حرکت نکنیم.

خطیب جمعه کرج در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به برگزاری کنگره شهدا در استان البرز گفت: با توجه به اینکه کنگره های تخصصی و فنی در این خصوص در حال انجام است و یک منطقه عملیاتی هم ساماندهی شده است، امید است با شرکت در این مراسم و اجلاسیه اصلی آن یاد شهدای والامقام دفاع مقدس را گرامی بداریم.

وی با اشاره به لوایح ۴ گانه ای که مرتبط به مشارکت ایران در یکسری موارد است که به تعهدات ملی ما در قبال آن لوایح می پردازد و مجلس شورای اسلامی هم در حال بررسی آن است، گفت: این لوایح مشتمل بر لایحه اصلاح قانون مبارزه با پول شویی، لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم، لایحه الحاق کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی و همچنین لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم است.

وی با بیان اینکه روشن کردن مسائل در مورد چنین لوایحی برای مردم ضرورت دارد، افزود: مشکل لایحه پیوستن به کنوانسیون منع تامین مالی تروریسم یا همان سی اف تی هم این است که کشورهای غربی می خواهند ما این لایحه را قبول کنیم و عده ای هم در داخل کشور از جمله مجلس شورای اسلامی به شدت تلاش می کنند که این امر محقق شود در حالی که کلیات این لایحه مشکل دارد و تنها قسمت هایی از آن مورد پذیرش قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به ایراداتی که به این لایحه وارد است، بیان کرد: تعریف تروریسم بسیار گسترده است و در بندهای این لایحه طوری تعریف شده که بین اقدام های مشروع گروه ها و نهضت های آزادی بخش و گروه های تروریستی تفاوتی قائل نشده اند؛ به عنوان نمونه در حالی که ما به دنبال دفاع از حزب الله لبنان و اقدامات مقابله ای آن در برابر اسرائیل هستیم متاسفانه این فعالیت ما در کنار داعشی ها هم ردیف قرار داده شده است.

وی بیان کرد: باتوجه به ایرادات موجود، الحاق ایران به کنوانسیون سی اف تی ناقض بخشی از اصول قانون اساسی کشورمان است که به حمایت از مستضعفین می پردازد و در هر نقطه از جهان هم این موارد به عنوان یکی از اصول انقلابی مطرح است

خطیب جمعه کرج در ادامه گفت: محدودیت هایی در مورد این لایحه مطرح است که پذیرفته نیست و انتظار داریم با توجه به فرموده مقام معظم رهبری در خصوص دقت در این موارد، مجلس تعهدات اضافی در این خصوص را نپذیرد و زمانی که این لایحه در مجلس مطرح می شود با اخذ تصمیم صحیح مراقب باشند که بیش از پیش برای ملت ایران گرفتاری درست نشود.

وی با اشاره به در پیش داشتن آغاز سال تحصیلی جدید مدارس و دانشگاه های کشور ضمن تبریک شروع این رویداد تحصیلی به دانش آموزان، دانشجویان، مسئولان و مدیران این حوزه های آموزشی گفت: امید است سال تحصیلی پرتحرک و شادابی را در زمینه تعلیم و تربیت شاهد باشیم و مسئولان آموزش و پرورش و دانشگاه ها هم اهتمام ویژه ای برای تربیت نیروهای مومن، متعد و متخصص داشته باشند؛ چرا که این اقدامات ریشه رشد همه جانبه کشور است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها