امام جمعه شاهرود گفت: در دوران دفاع مقدس توجه به مردم و جوانان بسیار زیاد بود اما امروز برخی مسئولان می‌گویند نمی‌توانیم پست‌های مدیریتی را به جوانان بسپاریم و دم از بی‌تجربگی می‌زنند ولی باید جوان‌گرایی ترویج پیدا کند.
کد خبر: ۹۰۵۹۵۹۲
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه شاهرود به میزبانی مصلای مدرسه قلعه این شهر بابیان اینکه دهه اول محرم با شور و حرارت و شعور گذشت و امیدواریم ذخایر معنوی از این دهه را فراهم کرده باشیم، بیان کرد: نظم در مراسم نخل‌برداری و عزاداری عصر امروز ضرورت دارد و آحاد مختلف جامعه در برگزاری باشکوه آن نقش خواهند داشت.
وی افزود: عزادای‌ها در دهه‌های اخیر با نوآوری همراه بوده است و توانستیم در این شرایط اصل سنت را نیز حفظ کنیم لذا باید نوآوری‌هایی که به نفع جامعه است را احیا و به بهترین نحو از این مراسم سوگواری استفاده کرد.
امام‌جمعه شاهرود همچنین ضمن اشاره به شروع هفته دفاع مقدس بابیان اینکه گفتمان دفاع مقدس و بیان دستاورد‌های جنگی که هشت سال به ما تحمیل شد برای جامعه امروز مفید فایده است، ابراز داشت: وحدت و انسجام مردم و مسئولان در دفاع مقدس باعث شد تا افراد با هر سلیقه پای‌کار حضورداشته باشند.
امینی در ادامه تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس توجه به مردم و جوانان بسیار زیاد بود، اما امروز برخی مسئولان می‌گویند نمی‌توانیم پست‌های مدیریتی را به جوانان بسپاریم و دم از بی‌تجربگی می‌زنند، ولی باید جوان‌گرایی ترویج پیدا کند.
وی بابیان اینکه نکته‌ای که دشمنان در هیچ دوره‌ای قادر به درک آن نیستند وجود معنویت در جبهه‌ها بود، افزود: طی دوران دفاع مقدس با تیر و اسلحه دفاع نکردیم کما اینکه معتقدیم باید باشد، اما در این حال وجهه دفاع مقدس ایثار و ازخودگذشتگی ندیدن ظلم بود این دستاورد‌ها به درد مقاومت و جنگ اقتصادی امروز می‌خورد.
امام‌جمعه شاهرود بابیان اینکه حدود ۱۴ میلیون دانش‌آموز و سه میلیون و هشت‌صد دانشجو امسال وارد مراکز آموزشی می‌شوند، اظهار کرد: نکته مهمی که خانواده‌ها و نهاد‌های آموزشی باید توجه کنند آن است که بدون علم و دانش نمی‌توان جامعه را پیش برد، اما قطعاً در نبود پرورش هیچ‌گاه آموزش نیز میسر نخواهد بود لذا تربیت نیرو‌های کاردان باید در اولویت باشد.
امینی در ادامه تصریح کرد: اگر جایی کم آوردیم از نماز، قرآن و معارف دین نباید هزینه کرد، زیرا این روند باعث ورود افراد مدرک‌دار باسواد، ولی کم‌توجه به دین خواهد شد که در آینده جامعه ضرر خواهد کرد لذا باید متعادل مسائل دیده شود.

وی با تأکید بر اینکه اگر حساسیت این دوران را درک نکنیم ضرر خواهیم کرد، افزود: در آستانه چهلمین سال انقلاب قرار داریم که افتخار گذشته و امید آینده است، با توجه به اینکه دشمن نمی‌خواهد مردم چهل‌سالگی انقلاب را ببینند لذا باید دقت خود را بالا ببریم.
امام‌جمعه شاهرود بابیان اینکه برخی در مجالس روضه حرف دشمن را ردوبدل می‌کنند، بیان کرد: دشمن می‌خواهد مشکلات را صد برابر جلوه دهد پس از سه ابراز ترس و اضطراب، بدبینی و سوظن به مسئولان و یاس و ناامیدی می‌کوشد تا ما این موارد را باور کنیم.
امینی اضافه کرد: برای آنکه ناخواسته در زمین دشمن بازی نکنیم باید مجلس و دولت تلاش کنند تا به این وضع یعنی القا ناامیدی در جامعه مورد مطالبه دشمن کمک نشود
وی با خطاب قرار دادن مسئولان تصریح کرد: باید متوجه حوادث اطراف باشیم و ناتوانی و ناکارآمدی برخی مدیران باید جبران شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها