خبرهای داغ:
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اشک بر مصیبت امام حسین (ع) دل انسان را تطهیر می‌کند و موجب بخشیده شدن گناهان او خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۵۹۶۰۸
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۳
اشک بر مصیبت امام حسین (ع) دل انسان را تطهیر می‌کند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی میرباقری شامگاه پنجشنبه در جلسه سخنرانی در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به لزوم توجه به تدبیر خداوند اظهار کرد: انسان باید متوجه این باشد که پشت سر این دگرگونی‌ها در دنیا، دست مدبرانه‌ای وجود دارد، چنین فردی دیگر برایش به دست آوردن یا از دست دادن نعمت‌های دنیوی فرقی نخواهد داشت و در هر دو صورت، حالت او یکسان است.

وی ادامه داد: زاهد با صابر دارای تفاوت‌هایی است، انسان زاهد غصه‌ها از دلش بیرون رفته است و اگر تمام امکانات دنیا به او داده شود، خوشحال نمی‌شود و اگر تمام امکانات دنیا را از دست بدهد، ناراحت نمی‌شود؛ چنین انسانی دل در گروی دنیا ندارد، اما انسان صابر هنوز دل در گروی دنیا دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: پدیده‌های دنیا، پدیده‌های زائلی هستند که انسان نباید به چنین پدیده‌هایی دل ببندد، براساس روایات دنیا در چشم انسان باید بی ارزش باشد و انسان باید به بزرگ‌تر از دنیا تبدیل شود.

میرباقری سرور مومن را در قرب خداوند دانست و تصریح کرد: کسانی که در مقام رضا هستند، چون تدبیر خداوند را می‌بینند، لذت می‌برند، حضرت زینب (س) پس از واقعه عاشورا فرمود که من جز زیبایی ندیدم، این کلام به دلیل رسیدن به مقام رضا بود، مومنین از تدبیر خداوند لذت می‌برند.

وی ادامه داد: کسانی که در مقام رضا به سر می‌برند، به ما گفتند که در مصیبت امام حسین (ع) بی تفاوت نباشیم، حزن مصیبت این امام معصوم با بقیه حزن‌ها تفاوت دارد، اشک بر مصیبت امام حسین (ع) دل انسان را تطهیر می‌کند و موجب بخشیده شدن گناهان او خواهد شد.

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری افزود: کسی که بر مصیبت امام حسین (ع) اشک بریزد، در آن روزی که دل دیگران بمیرد، دل او نخواهد مرد؛ انسان نباید تنها در ماه محرم بلکه در طول سال برای مصیبت امام حسین (ع) اشک بریزد، چنین اشکی موجب بالا رفتن مقام انسان می‌شود.

میرباقری با اشاره به آثار اشک ریختن بر مصیبت امام حسین (ع) اظهار کرد: اشک بر این امام معصوم گرچه که در ظاهر اندوه است، اما برای انسان نشاط به وجود می‌آورد.

وی افزود: انسان اگر گناه کرد باید بلافاصله استغفار کند، چون گناه کدورت در دل انسان به وجود می‌آورد و موجب خواهد شد که دیگر حال عبادت او گرفته شود، اشک بر امام حسین (ع)، انسان را از گناه دور می‌کند، انبیای الهی بر مصیبت این امام معصوم اشک ریختند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها