خبرهای داغ:
امام جمعه قم با بیان اینکه جنگ ما دفاع مشروع بود و در برابر ما دشمنان بیشمار قرار داشتند تاکید کرد: امروز الگوی مقاومت و پایداری در راه خدا و عقب ننشستن در برابر هجوم دشمنان در فلسطین، لبنان، یمن، عراق و سوریه خود را نشان داده است.
کد خبر: ۹۰۵۹۶۱۱
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۹


به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر مقدس که در مصلای قدس برگزار شد با بیان اینکه در عاشورا همه اسرار دین و حقایق شریعت تجلی کرده و منظومه‌ای از معارف الهی در سیره عاشورایی سالار شهیدان جلوه گر شده است، بیان کرد: به خاطر همین ظرفیت جامع عاشورا ماندگار شده است؛ درس‌های بسیار متنوع و حقایق گوناگون دین در این آینه شفاف و زلال نمایان شده است و به این دلیل است که عاشورا ماندگار شده و در فراز عصر‌ها و نسل‌ها قرار دارد.

وی با بیان اینکه با محوریت سالار شهیدان جمع بزرگی از زنان و مردان در یک خانواده بزرگ و نورانی از بنی‌هاشم در جبهه عاشورا حضور داشتند، افزود: در این مسیر پدران و مادران بسیاری از فرزندان خود گذشته و آن‌ها را تقدیم عاشورا و اسلام کردند و در کربلا شاهد این نیستیم که عشق و محبت خانوادگی مانع از انجام وظیفه شود و این یکی از نکات مهم عاشورا است.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه در عاشورا چند پدر داریم که از فرزندان خود در مسیر اسلام گذشتند، گفت: همچنین در عاشورا شاهد حضور زنان قهرمان بزرگی هستیم که در قربانی کردن فرزندان خود پیشگام بودند.

وی با اشاره به اینکه در روز یازدهم محرم بعد از اینکه زنان و فرزندان باقیمانده با مشکلات و سختی‌ها دست و پنجه نرم کرده و اموال ایشان به غارت رفت لحظه سخت دیگری رقم خورده است، بیان کرد: آغاز سفر اسارت آل الله از دیگر بخش‌های سخت و زجرآور عاشورا است.

اعرافی با بیان اینکه ولایت ائمه اطهار شاهراهی است که انسان را به اوج تقوا می‌رساند، افزود: عاشورا و ابراز محبت به خاندان پیامبر (ص) وسیله‌ای است که ما را به تقوا خواهد رساند و رسیدن به قله‌ها و پیدا کردن راه‌های رسیدن به قله‌ها کافی نیست بلکه در مسیر تقوا نیاز به مجاهدت، مقاومت، ایستادگی و صبوری است.

وی با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان بیان کرد: در این ایام در اقصی نقاط ایران و جهان پرچم عاشورا را برافراشتند و در این مناسبت شیعه و سنتی سوگواری کردند؛ در عاشورا برای همه راه‌های نجات قرار دارد و در این میان پیروان اهل بیت (ع) از اظهار محبت افزون تری برخوردارند.

وی با تقدیر از همه کسانی که بر شکوه و فروغ عزای حسین (ع) می‌افزایند بیان کرد: مردم شریف قم پیشگام عزای حسین (ع) و درس‌های عاشورای (ع) حسین هستید و امیدواریم که این مکتب الهام بخش عاشورا هر سال زنده‌تر شده و مایه حیات و بیداری ملت‌ها و انسجام امت اسلام در برابر دشمنان قرار گیرد.

امام جمعه قم با گرامیداشت آغاز سال تحصیلی و شروع حرکت علمی دانش آموزان و دانشجویان و حوزه‌های علمیه اضافه کرد: چشم ملت به نهاد‌هایی است که باید نیرو‌های عالم، فرهیخته و خادم تربیت کنند دوخته شده است. دانشگاه ما باید دانشگاه اسلامی پیشرو و تولید کننده علم و دانش و پیش برنده کشور در مسیر سعادت باشد. آموزش و پرورش مسؤولیت سنگینی دارد و سند تحول آموزش و پرورش یگانه سند راهنمایی است که باید در این نهاد مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: حوزه‌های علمیه نیز مسؤولیت سنگینی برعهده دارند و امیدواریم همه این نهاد‌ها در مسیر خدمت به ملت موفق و موید باشند.

اعرافی با گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس تصریح کرد: دفاع مقدس یک راهنمای بزرگ برای امروز و فردا است؛ ملت ایران در دفاع مقدس یک جنگ نابرابر به تمام معنا را تجربه کرد و در شرایطی که کشور تازه انقلاب را پشت سر گذاشته و نیرو‌های مسلح ما آمادگی لازم را نداشتند درگیر چنین جنگی شد.

امام جمعه قم با بیان اینکه تبلیغات جهانی همه همراه دشمن ما بود و قدرت‌های عالم از دشمن ایران پشتیبانی می‌کردند، خاطرنشان کرد: ایران در جنگ هشت ساله با دست خالی در برابر دشمنی مجهز با پشتیبانی همه قدرت‌های دنیا ایستاد و آن‌ها نتوانستند بر عظمت و شکوه ایمان این ملت غلبه کنند و ایمان عاشورایی ملت همه این دسیسه‌ها را نقش بر آب کرد.

وی مدیریت جهادی جنگ، ابتکارات در تاکتیک‌های جنگی و تکیه بر مدیریت جوانان را از الگو‌های مهم دوران دفاع مقدس دانست و گفت: پایه ریزی صنایع دفاعی و نظامی مستقل در ایام دفاع مقدس صورت گرفت و بسیج سرافراز که الگویی جدید از مقاومت در برابر دشمن است خلق شد.

اعرافی با بیان اینکه جنگ ما دفاع مشروع بود و در برابر ما دشمنان بیشمار قرار داشتند تاکید کرد: امروز الگوی مقاومت و پایداری در راه خدا و عقب ننشستن در برابر هجوم دشمنان در فلسطین، لبنان، یمن، عراق و سوریه خود را نشان داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مردم در تامین زندگی با مشکلات متعددی روبرو هستند گفت: قوای سه گانه و مسؤولان باید بیش از آنچه که امروز وجود دارد در گشودن گره و حل مشکلات تلاش کنند.

امام جمعه قم توجه به اقتصاد مقاومتی و تامین نیاز‌های اولیه مردم را مورد تاکید قرار داد و افزود: مردم باید در این مسیر همراهی و همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به قتل یک روحانی آمر به معروف در مشهد تصریح کرد: روحانیت و حوزه همیشه در کنار مردم بوده و در کنار مردم خواهد ماند و ما هیچگاه از ملت جدا نخواهیم شد؛ چنین حوادثی نمی‌تواند ملت، جوانان، حوزه و دانشگاه ما را از پا در بیاورد. این حوادث نمی‌تواند هراسی در دل جبهه ملت ایجاد کند و مسؤولان هم نسبت تحکیم پایه‌های امنیت اهتمام بورزند و امیدواریم نقایص در این زمینه جبران شود.

وی با اشاره به هزارمین روز حصر شیخ زکزاکی خاطرنشان کرد: امیدواریم که دولت نیجریه بر اساس قوانین به خواسته بخش بزرگی از ملت خود توجه کرده و این عالم فرهیخته را به میان ملت بازگرداند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها