از سوی روابط عمومی سپاه تهران بزرگ صورت گرفت؛

تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سپاه حضرت محمد رسول ا...(ص) تهران بزرگ

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه حضرت محمد رسول ا...(ص) تهران بزرگ برنامه‌های پیش‌بینی شده هفته دفاع مقدس در تهران بزرگ را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۰۵۹۷۷۵
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرگزار یبسیج، هر ساله وقتی 31 شهریورماه از راه می رسد صدای آژیرها و صحنه‌های بمباران هایی که از تلویزیون پخش می شود، مروری می شوند دوباره بر خاطرات حمله ددمنشانه رژیم بعثی صدام به کشورمان که در تقویم به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نام گذاری شده است.
هشت سال ایثار و مقاومت که با خون و شهادت، جانبازی و اسارت، تهدید و تحریم گذشت و بر همه ملت ایران درس وحدت و استقامت را آموخت.
هر ساله در این ایام و برای بزرگداشت یاد و نام خاطرات غیورمردان این عرصه، ویژه برنامه های خاصی تدارک دیده می شود که در کمیته های مختلف ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس سپاه تهران بزرگ برنامه ریزی می شوند.
امسال نیز هفته دفاع مقدس با شعار محوری "ما توانستیم" با ده ها برنامه ی گوناگون و 37 برنامه شاخص در حوزه‌های مختلف در سطح تهران بزرگ برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، سرهنگ پاسدار «کورش فتاحی» معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه حضرت محمد رسول ا...(ص) تهران بزرگ، اهم برنامه‌های پیش‌بینی شده هفته دفاع مقدس در این سپاه را به شرح زیر اعلام کرد:
سرهنگ فتاحی اظهار داشت: در راستای بزرگداشت ایام‌ا... دفاع مقدس برنامه‌های ویژه‌‌ای توسط نواحی مقاومت بسیج و اقشار مختلف این سپاه در سطح تهران بزرگ اعم از مراسم تجدید میثاق با آرمان های حضرت امام خمینی(ره)، برگزاری یادواره های شهدا در سطح شهر و بازدید از خانواده معظم شهدا و ایثارگران، برگزاری یادواره شهدای دانش آموز و تجلیل از خانواده معظم شهدای دانش آموز و فرهنگی، دیدار و سرکشی از آسایشگاه جانبازان، غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا، برپایی ایستگاه های صلواتی و پذیرایی در ادارات و سازمان ها، اجرای رژه موتور سواری از حرم تا حرم، راه اندازی کاروان خودرویی دفاع مقدس و افتتاحیه اردوی هم عهدی با شهدا و اجرای مراسم زنگ مقاومت در مدارس توسط بسیج دانش آموزی را برگزار می شود.
فتاحی افزود: نصب بنر با موضوع دفاع مقدس و فضاسازی محیطی در سطح رده های سپاه تهران بزرک، آذین‌بندی شهری، سنگربندی و نمایشگاه موضوعی در ادارات و کارخانجات و برپایی تعزیه و تئاتر خیابانی، اجرای پرده خوانی و اعزام راوی خاطرات جنگ در سطح مدارس، برگزاری جشنواره نقاشی و مسابقه کتاب خوانی، و همچنین برپایی نمایشگاه دستاوردهای علمی جوانان بسیجی در این هفته اجرا خواهد شد.
وی گفت: برپایی ۳۰ نمایشگاه «یادگاران» در ۳۰ نقطه از شهر توسط نواحی مقاومت بسیج تهران، اجرای طرح چهلچراغ (40 مسجد، 40 مدرسه)، اجرای برنامه های یاد یاران مساجد (7 شب، 7 برنامه)، محفل شعرخوانی و خاطره گویی دفاع مقدس، اجرای برنامه ی آبروی محله، تقدیر از سربازان نمونه و پیاده روی گردان های الزهرا(س) بخش دیگری از برنامه‌های سپاه تهران بزرگ در هفته گرامیداشت دفاع مقدس خواهد بود.
معاون روابط عمومی سپاه تهران بزرگ در بخش دیگری از گزارش خود افزود: این سپاه در راستای ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بین مردم و بسیجیان شهر تهران، جشنواره بازی های بومی، محلی و اجرای مسابقات مختلف ورزشی در 5 محله از منطقه 14 تهران را در دستور کار دارد و همچنین در جهت تجلیل از فعالان عرصه ی اقتصاد مقاومتی، برنامه تجلیل از کارگران فعال در عرصه ی دفاع مقدس و جنگ اقتصادی امروز، تجلیل از چهره های موفق روحانیت در اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی و همچنین برگزاری همایش تجلیل از نخبگان بسیجی، و همایش روسای اتحادیه های اصناف تهران بزرگ و فرماندهان حوزه ها و پایگاه های آنان را اجرا خواهد کرد.
فتاحی در ادامه با توجه به نقش مهم زنان، دختران و خواهران رزمندگان دفاع مقدس در جبهه ها و همچنین در عرصه خانه و خانواده و پشتیبانی از نیروهای رزمنده بیان کرد: یکی از برنامه های دیگر سپاه تهران بزرگ برای نشان دادن فداکاری ها و ایثارگری های شیرزنان انقلاب اسلامی در دوران جنگ تحمیلی، برگزاری مسابقه عکس با موضوع "نقش زن در دفاع مقدس" است.
وی در ادامه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری«مدظله العالی» مبنی بر مقابله با جنگ نرم دشمن و همچنین رسیدگی به معیشت مردم افزود: برگزاری کارگاه های آسیب های اجتماعی و سواد رسانه ای، برگزاری نشست های روشنگری دستاوردهای انقلاب اسلامی و پاسخ به شبهات دفاع مقدس، ارائه ی خدمات درمانی رایگان در نقاط مختلف تهران و اهدای سبد کالا و لوازم التحریر به محرومین و نیازمندان از دیگر برنامه های مورد توجه در این هفته خواهد بود.
فتاحی در پایان نام گذاری روزهای هفته دفاع مقدس در سال 1397 را اینگونه اعلام کرد:
شنبه 31 شهریور97، «صلابت و سلحشوری نیروهای مسلح و صنعت دفاعی»
یکشنبه 1 مهر97، «علم و صنعت، نخبگان، روز سرباز»
دوشنبه 2 مهر97، «دفاع ملی، جوانان، بصیرت افزایی»
سه شنبه 3 مهر97، «انقلاب اسلامی، مردم سالاری دینی، بیداری اسلامی و استکبار ستیزی»
چهارشنبه 4 مهر97، «اقتصاد مقاومتی، تولید ملی، اصناف، حمایت و پشتیبانی مردمی»
پنج شنبه 5 مهر97، «شهیدان، ایثارگران، جانبازان، فخرآفرینان»
جمعه 6 مهر97، «ولایت مداری، زنان و خانواده و سلامت»
شنبه 7 مهر97، «فرماندهان، عزت‌مداران»

ارسال نظرات
آخرین اخبار