خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان با تبیین ابعاد جنگ تحمیلی گفت: اگر فرزندان عاشورا مسئولانه، غیرتمندانه و عاشقانه از حریم دین، انقلاب و آب و خاک دفاع نمی‌کردند فاجعه‌ای بزرگ رخ می‌داد.
کد خبر: ۹۰۵۹۸۲۷
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴

فرزندان عاشورا در جنگ تحمیلی مسئولانه و غیرتمندانه از کشور دفاع کردندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح همدان به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس با تسلیت ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) اظهار کرد : برگزاری مراسمات سوگواری در راستای ارج نهادن و تکریم نهضت مقدس امام حسین(ع) بوده که جنبه دفاع از حریم دین، فضیلت و انسانیت است.

وی با بیان اینکه تمام موجودات عالم قانون دفاع از خود دارند، به تبیین فلسفه دفاع در برابر دشمنان پرداخت و عنوان کرد: در دین مبین اسلام دفاع جزو اوجب واجبات است، به طوری که اگر شخصی توان دفاع از جان، مال و دین خود داشته و دفاع نکنند این شخص محکوم است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه دفاع از مظلوم یکی از آموزه‌های دین مقدس اسلام است، گفت: امام علی(ع) ضمن تاکید بر دفاع در برابر ظالم، از کسی که از خود دفاع نمی‌کرد به انداره ظالم نفرت داشت.

وی عدم دفاع انسان‌های توانمند از دین، کیان، اسلام و... را یک گناه محسوب کرد و در تشریح عواقب عدم دفاع گفت: اگر دفاع جانانه انسان‌های غیرتمند، متدین، اهل ارزش‌ها و فضیلت‌ها نباشد دشمنان به مقدسات دین و حریم مقدس مردم حمله و آنها را بمباران خواهند کرد.

محمدی با تاکید بر اینکه این امر را نباید کوچک شمرد، گفت: همه انسان‌ها اعم از از پیرو جوان و مردم و زن در هر شرایط باید در مقابل ظالم دفاع کنند و این از واجبات و تاکیات دین اسلام است.

وی با تبیین ابعاد جنگ تحمیلی بیان کرد: اگر فرزندان عاشورا مسئولانه، غیرتمندانه و عاشقانه از حریم دین، انقلاب و آب و خاک دفاع نمی‌کردند فاجعه‌ای بزرگ رخ می‌داد.

* عده‌ای فریب خورده دم از عدم ضرورت حضور رزمندگان در جبهه‌های سوریه را می‌زنند

نماینده ولی فقیه در استان همدان به جنایت‌های رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی اشاره و تصریح کرد: رژیم صهیونیستی بیش از 70 سال فلسطین را اشغال کرده و جنایت‌های فراوانی انجام می‌دهد، کشور مظلوم و فقیر یمن در بیش از 4 سال زیر بمباران اسرائیل و آل سعود است و امروز سرنوشت ملت افغانستان، غم بارترین جریان کشورهای اسلامی است .

وی با بیان اینکه فلسفه قتل امام حسین(ع) به این است که مرگ از زندگی ننگین بهتر است، به رشادت‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان در طول هشت سال چنگ تحمیلی اشاره کرد و یادآور شد: رزمندگان ما از ارتش، سپاه، بسیج، نیروهای انتظامی و سایر یگان‌ها به خوبی در جنگ نقش‌آفرینی کردند به طوری که ایثارگری و رشادت‌های تک تک رزمندگان کتاب قطور و تاریخچه پرافتخار برای ما است.

محمدی با بیان اینکه در جنگ هشت ساله کشور ایران با 40 کشور قدرتمند دنیا درگیر بود به بپیچیدگی‌ها جنگ هشت ساله اشاره و تاکید کرد: اگر حکومت نوپای جمهوری اسلامی ایران بدون تجهیزات و امکانات توانست در برابر تهاجم کشورهای قدرتمند به مدت هشت سال مقاومت، فداکاری و ایستادگی کند و در نهایت پیروز شود، این از معجزات قرن است.

وی با بیان اینکه امروز عده‌ای فریب خورده دم از عدم ضرورت حضور رزمندگان در جبهه‌های سوریه را می‌زنند، گفت: اگر این اقدام صورت نگیرد باید در همدان و کرمانشاه به جنگ با دشمن رفت .

* تا ابد هیچ قدرت شیطانی با وجود رشادت‌های رزمندگان جرأت تعرض به آب و خاک کشور ما را ندارد

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه رزمندگان کشور عراق و سوریه را از چنگ استکبار جهانی نجات دادند، افزود: دفاع از دین از دستورات دین اسلام است و ما به لطف خداوند متعال یمن را نیز نجات خواهیم داد.

وی با بیان اینکه در جریان قیام امام حسین(ع) 72 نفر از جبهه حق در برابر جبهه باطل، نفاق کفر و شرک به صحرای کربلا آمدند، خاطرنشان کرد: امروز بعد از گذشت بیش از هزار سال از جلادان و خونخواران نهضت امام حسین(ع) به صحنه آمدند و فجایع بسیاری را انجام می‌دهند که نفرت جهانیان را برانگیخته، که به لطف و یاری خداوند با شکست روبرو خواهند شد.

محمدی با اشاره به اینکه رشادت‌های رزمندگان علیه باطل سبب شده که تا ابد هیچ قدرت شیطانی جرأت تعرض به آب و خاک کشور ما را نداشته باشد، یادآور شد: به فرموده رهبری قدرت و امکانات دفاعی کشور به قدری قدرتمند شده که این امکانات در دشمن در اختیار ندارد.

وی با اشاره به جریان دستگیری سربازان آمریکایی توسط سربازان و رزمندگان کشور در آب‌های ایران که آمریکا آن را مایه ذلت و ننگ خود دانست، اضافه کرد: این اقتدار و ایستادگی را باید مرهون خون پاک شهدا بدانیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات