خبرهای داغ:
فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان با بیان اینکه جنگ تحمیلی تنها جنگی است که یک وجب از خاک این کشور جدا نشد، گفت: این پیروزی به سبب خدمت، همدلی و ایثارگری مردم و و رشادت‌های رزمندگان و خون پاک شهدا رقم خورده که اجازه ندادند حتی یک ذره از خاک کشور به تاراج رود.
کد خبر: ۹۰۵۹۹۰۵
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹

همدلی و ایثارگری مردم و رشادت‌های رزمندگان پیروزی در دفاع مقدس را رقم زدبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، امیر سرتیپ دوم محمد زال بیگی امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح با تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع) و گرامیداشت یاد و خاطر شهدا به رشادت‌های رزمندگان در جنگ تحمیلی اشاره و اظهار کرد: دفاع مقدس نقطه عطف و برگ زرینی است که بر تاریخ جمهوری اسلامی ایران می‌درخشد.

وی با بیان اینکه جنگ تحمیلی تنها جنگی است که یک وجب از خاک این کشور جدا نشد، گفت: این پیروزی به سبب خدمت، همدلی و ایثارگری مردم و و رشادت‌های رزمندگان و خون پاک شهدا رقم خورده که اجازه ندادند حتی یک ذره از خاک کشور به تاراج رود.

فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان با تشریح ابعاد جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس عنوان کرد: در 31 شهریور ماه سال 59 دشمن با تمام توان و ساز جنگی خود و با همراهی و با همراهی کشورهای استکبار غرب و شرق و حمایت کشورهای ارتجاعی منطقه، 15 پایگاه مهم کشور را مورد تهاجم قرار دادند .

وی با بیان اینکه بعد از آغاز حمله رژیم بعثی عراق، پایگاه‌های هوایی ارتش جمهوری ایران مورد هدف و بمباران قرار گرفت، به نقش پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان در طی این عملیات اشاره و عنوان کرد: خلبانان پایگاه‌های شهید نوژه و شهید یاسینی توانستند در اولین فرصت محل هایی که مورد اصابت بمب و موشک قرا ر گرفته بود ترمیم کنند و طی دو ساعت بعد از حمله در فکر اجرای دو مرحله عملیات جنگی با نام طرح انتقام و دستور عملیاتی البرز از پایگاه شهید نوژه همدان و بوشهر عملیات انتقام را انجام و پایگاه‌های الرشید و‌کوت را مورد حمله قرار دادند.

امیر سرتیپ زال بیگی با بیان اینکه طی یک روز بعد در یکم مهر ماه سال 59 ماه عملیات غرورآفرین «کمان 99» توسط 140 فروند از جنگنده‌های نیرو هوایی ارتش جمهوری اسلامی تمام پایگاه‌های کشور بعثی عراق را مورد حمله قراردادند، گفت: این عملیات به نحو احسن انجام شد به طوری که در 6 ماه نخست جنگ نیروی هوایی ارتش عراق زمین‌گیر شد.

وی با تاکید اینکه هر کشوری که در جنگ فضای مناسبی داشته باشد می‌تواند عملیات‌های بزرگی را در زمین انجام دهد، افزود: در 6 ماه نخست جنگ نیروهای رزمنده ما در پایگاه‌های ناجا تمام نیروهای هوایی و زمینی بعثی را زمین‌گیر کردند به طوری که آنها حتی نتوانستند یک ماموریت جنگی طی 6 ماه نخست انجام دهند.

فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان با بیان اینکه قبل از آغاز جنگ تحمیلی عراق 636عملیات تجاوزکارانه علیه کشور ما انجام داده بود، یادآور شد: از قبل معلوم بود که کشور بعثی عراق می‌خواهد مأموریتی علیه کشور ما انجام دهد و امر نشان از آن دارد که ما در فکر جنگ نبودیم بلکه آنها حمله کردند و ما تنها دفاع کردیم .

وی با بیان اینکه در طول جنگ تحمیلی رزمندگان کشور در برابر استکبار جهانی رشادت‌های بسیار از خود نشان دادند، خاطرنشان کرد: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس با اجرای عملیات‌های بزرگی همچون فتح المبین، بیت‌المقدس، والفجرها و... توانستند در مقابل حملات سنگین دشمن ایستادگی و جلوی حمله ناجوانمردانه دشمن را بگیرند و در نهایت پیروزی بزرگ برای کشور رقم بزنند که امیدواریم نیروهای مسلح مثل همیشه با صلابت و قدرت بدرخشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات