امام جمعه بهاباد با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام محرم گفت : دفاع مقدس گنجی است متعلق به همه ملت ایران چرا که تمام اقشار در آن زحمت کشیدند و نقش داشتند.
کد خبر: ۹۰۵۹۹۲۴
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از بهاباد، حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی امام جمعه بهاباد در خطبه های نماز جمعه بهاباد به فرارسیدن هفته دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و اظهارداشت : دفاع مقدس گنجی است متعلق به همه ملت ایران چرا که تمام اقشار در آن زحمت کشیدند و نقش داشتند و امروز نیز با همه مشکلات و تحریم هایی که دشمنان ساختند از ارزش و دستاوردهای انقلاب اسلامی صیانت و نظام را از آن خود می دانند.
امام جمعه بهاباد با اشاره به اینکه رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی با تاسی از واقعه عاشورا، از ناموس و کیان ایران اسلامی دفاع کردند و امروز عزت و سربلندی نظام مرهون خون پاک آنها است افزود: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت، ایثار و شجاعت رزمندگان اسلام در برابر جبهه کفر و نفاق است.
وی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس یک حادثه بزرگ تاریخی، هم برای کشور ما و هم برای تاریخ جهان است افزود: همه ما وظیفه داریم تا یاد و خاطره حماسه‌آفرینان دوران دفاع مقدس را زنده نگه داریم.
خطیب جمعه بهاباد با اشاره به اینکه چرا دشمنان با کشور ما جنگ را شروع کردند و این جنگ 8 سال طول کشید خاطرنشان کرد : تجاوز عراق به ایران، علل، اهداف و انگیزه‌های ایدئولوژیک، سیاسی و ارضی داشت که برخی از آن‌ها دارای پیشینه‌ای تاریخی و برخی مربوط به وقوع انقلاب اسلامی ایران بودند.
وی با بیان اینکه رزمندگان با سلاح ایمان و فرمایشات امام راحل توانستند پیروز شوند افزود: هشت سال دفاع در برابر دشمنان مقدس است و ثمره‌های بسیار برای ایران داشته است و با رویکرد جمهوری اسلامی ایران، عراق و سوریه هم پیروز شدند.
حجت الاسلام بشکانی به واقعه عاشورا اشاره کرد وبا بیان اینکه عاشورا نماد ظلم ستیزی و ولایت مداری است، گفت: درس عاشورا، درس آزادگی، ایثار و احیای امر به معروف و نهی از منکر است که باید الگوی جامعه امروزی شود تا شعائر اسلامی در جامعه ترویج یاید.
امام جمعه بهاباد با تقدیر ازهیئت‌های مذهبی و عزاداران حسینی و تمام کسانی که کمک کردند تا مراسم عزاداری حضرت سیدشهدا(ع) باشکوه برگزار شود عنوان کرد : به فرموده سخنی از امام راحل محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است .

ارسال نظرات