دشمن به دنبال کمرنگ کردن حماسه عاشورا و دفاع مقدس است

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه جیرفت گفت: برای مبارزه در جنگ اقتصادی باید روحیه اخلاص و گذشت را همانند دوران دفاع مقدس ترویج دهیم و دشمن به دنبال کمرنگ کردن حماسه عاشورا و دفاع مقدس است که ما نباید چنین اجازه‌ای به آنها دهیم.
کد خبر: ۹۰۶۰۰۱۴
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ،  سرهنگ محمدرضا استایی در مراسم رژه نیروهای مسلح در جیرفت گفت : ایام دفاع مقدس امسال همزمان با محرم حسینی شده و این مسئله نمونه بارزی از تحقق شعار هیهات من ظله است.

وی با تاکید براینکه ما در دنیا دو نوع جنگ داریم، تصریح کرد: جنگ تهاجمی که هجمه یک کشور به‌منظور کشورگشایی به کشور دیگر اتفاق می‌افتد و جنگ دفاعی که به جنگی اطلاق می‌شود که کشوری به منظور دفاع از کشور خود به دفاع برخیزد.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه جیرفت افزود : در زمان شروع جنگ عراق علیه ایران با حمایت بیش از 40 کشور جنگ را آغاز کردند و ملت ایران را در مناطق مرزی به خاک و خون کشیدند.

وی گفت : ملتی که هیچگونه ابزار دفاع از خود نداشتند و در هفت روز اول عراق با 12 لشکر بسیاری از شهرهای مرزی ما را تصرف کرد . 

استایی اظهار داشت: لشکر زرهی عراق وقتی قصد تصرف اهواز داشتند استاندارانی که درگیر جنگ بودند خدمت امام رفتند و گزارش دادند که امام فرمودند "مگر جوانان اهواز مرده‌اند که عراق می‌خواهد اهواز را تصرف کند".

وی با تاکید براینکه هرجایی که ما اعتماد و اعتقاد پیدا کردیم پیروز شدیم، بیان کرد: در تاریخ جنگ اتفاقات بزرگی رخ داد اگر باور و اعتماد به خداوند بزرگ نبود نمی‌توانستیم نیروهای عراقی را که بسیاری از کشور‌ها از آن حمایت می‌کردند را شکست دهیم.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه جیرفت با اشاره به اینکه جنگ باعث شد ما به خودباوری و همچنین در مولفه‌های قدرت به رتبه‌های بالایی برسیم عنوان کرد: دشمنان بیش از 17 توطئه علیه ما انجام دادند اما ملت شهید پرور با محوریت مقام معظم رهبری به هیچ کدام از این توطئه‌ها اهمیت ندادند.

وی با بیان اینکه دشمن بخاطر قدرت دفاع نظامی ما به فکر جنگ با کشور ما نیست افزود: دشمنان قبلا قدرت این کشور را تجربه کرده‌اند و این نشان از قدرت بزرگ ایران اسلامی است.

استایی با بیان اینکه دشمن امروز از راه اقتصادی وارد میدان جنگ شده است، گفت: برای مبارزه در جنگ اقتصادی باید روحیه اخلاص و گذشت را همانند دوران دفاع مقدس ترویج دهیم و دشمن به دنبال کمرنگ کردن حماسه عاشورا و دفاع مقدس است که ما نباید چنین اجازه‌ای به آنها دهیم.

ارسال نظرات