امام جمعه کاشمر:

خودکفایی در ساخت ابزار دفاعی و جنگی از دستاوردهای دفاع مقدس است

امام جمعه کاشمر گفت: دفاع مقدس دست آورد‌های مهمی را برای کشور داشته است که از مهمترین آن‌ها می‌توان به خودکفایی در ساخت ابزار دفاعی و جنگی اشاره کرد.
کد خبر: ۹۰۶۰۱۴۸
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام سید کاظم طباطبایی به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در جمع کارکنان پایور و وظیفه سپاه ناحیه کاشمر در حسینیه این ناحیه گفت: دفاع مقدس با اولین جنگ تحمیلی در اسلام یعنی جنگ بدر خیلی شباهت دارد، زیرا هردو نابرابر و ناخواسته بود همچنین سپاه دشمن آماده بودند، ولی مسلمانان نوپا بودند و آمادگی کامل نداشتند و چون خداوند یاریگر مسلمانان و رزمنده‌ها بود به پیروزی دست یافتند.

وی بیان داشت: به کسانی که در جنگ شرکت نمودند باید امتیاز داده شود. باید تفاوت باشد بین کسی که در جنگ شرکت کرده و کسی که شرکت نکرده است. زیرا آن‌ها ازجان و مال خود مایه گذاشتند و برای مردم و کشورشان حماسه آفریدند.

حجت الاسلام طباطبایی با بیان اینکه رهبری و امامت در جنگ خیلی مهم است، اظهار داشت: رزمندگان رهبری مثل امام راحل را در جنگ داشتند و این خود نعمت بزرگی بود چرا فرمایشات امام (ره) به رزمنده‌ها روحیه می‌داد.

وی ادامه داد: علاوه بر فرمایشات امام راحل، شعار‌های عملیاتی و عاشورایی  شور و اشتیاق جوانان برای رفتن به جبهه را زیاد می‌کرد بطوریکه حتی بچه‌های کم سن و سال آرزوی رفتن به جبهه را داشتند.

امام جمعه کاشمر در بخش دیگر از سخنانش به دست آورد‌های دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دفاع مقدس دست آورد‌های مهمی را برای کشور داشته است که از مهمترین آن‌ها می‌توان به خودکفایی در ساخت ابزار دفاعی و جنگی اشاره کرد که امروزه امریکا و کشور‌های متجاوزگر جرات حمله به ما را ندارند و می‌دانند که این کار هزینه جبران ناپذیری را برایشان خواهد داشت.

وی تصریح کرد: امروزه تقویت سامانه دفاعی به گفته مقام معظم رهبری از نان شب واجب‌تر است، چون اگر امنیت نداشته باشیم هیچ چیز دیگری نداریم.

طباطبائی تشکیل بسیج به فرمان حضرت امام (ره) را دستاورد دیگر دفاع مقدس دانست و گفت: بسیج  برای کشور و مردم موهبت و نعمت بزرگی است.مورد بعدی شکستن بت بزرگ یعنی امریکاست.

وی افزود: دفاع مقدس الگوی مقاومت برای دیگر کشورها بود. فلسطینی‌ها و حزب الله از دفاع مقدس ما مقاومت را یاد گرفتند و در مقابل ستمگران ایستادند.

امام جمعه کاشمر خاطر نشان کرد: از بهترین و موفق‌ترین کار‌های سپاه در این سال‌ها تشکیل اردو‌های راهیان نور بود که تاثیر فراوانی در روحیه جوانان داشت و من به جوانان توصیه می‌کنم حداقل یکبار برای دیدن آن مناطق به آنجا بروند.

طباطبایی در ادامه به برگزاری یادواره شهدا جهت یادآوری رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان دفاع مقدس تاکید کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها