مدیرکل اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتظار می‌رود تولید کنندگان مصالح ساختمانی در استان نسبت به رعایت استانداردها اقدام کرده و کیفیت تولیدات خود را افزایش دهند.
کد خبر: ۹۰۶۰۱۶۳
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۸
غضنفر آرام در نشست تعاملی شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در کهگیلویه و بویراحمد با صنف مصالح ساختمانی شهر یاسوج اظهار داشت: نشست با اصناف و بازاریان از اهداف، برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی و دستگاه‌های تابعه و حل مشکلات آن‌ها جزء اولویت‌های کاری این وزارتخانه است.

وی با اشاره به اینکه نشست ماهانه با اصناف برای بحث و بررسی مسائل و مشکلات پیش روی آن‌ها به صورت منظم و مستمر برگزار می‌شود، عنوان کرد: با حضور مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد در استان تلاش داریم تا از مشکلات اصناف و بازاریان با هدف رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار و بهبود شرایط اقتصادی کاسته شود.

آرام ابراز کرد: انتظار می‌رود صنف مصالح ساختمانی در این شرایط بر کیفیت و رعایت استاندارد‌ها در تولید کالا‌ها و خدمات نظارت بیشتری داشته باشند و با فروش بدون مجوز در استان برخورد کرده و متخلفان را به مراجع ذیربط معرفی کنند.

وی ادامه داد: جلوگیری از احتکار کالا در این شرایط یک ضرورت و وظیفه برای حل مشکلات اقتصادی مردم بوده و باید نظارت دقیقی صورت گیرد تا کالا‌های موردنیاز مردم با قیمت و توزیع مناسب در اختیار آن‌ها قرار گیرد و در بازار اختلالی ایجاد نشود.

آرام با تاکید بر اینکه حل مشکلات اقصادی نیازمند عزم همگانی بوده و با درایت و تدبیر از این مشکلات عبور می‌کنیم، بیان کرد: برای رونق تولید، ایجاد اشتغال و رفع مشکلات سرمایه گذاران از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: کار واحدیابی در راستای شناسایی واحد‌ها برای تسهیل و تسریع در فرایند وصول مالیات بزودی آغاز شده و در این راستا نیازمند کمک و همکاری اصناف برای دریافت اطلاعات از واحد‌های زیرمجموعه هستیم.

محمدعلی غفاری با بیان اینکه کسبه و مشاغل استان ۶ درصد مالیات مصوب را می‌پردازند، افزود: متولیان صدور پروانه در استان در هنگام صدور پروانه و مجوز متقاضیان را به اداره کل امور مالیاتی استان ارجاع دهند و در غیر این صورت جرم محسوب می‌شود و با خاطیان برخورد می‌شود.

رئیس صنف مصالح ساختمانی یاسوج در این نشست فروش بدون مجوز مصالح لوازم ساختمانی در حاشیه شهر را از مشکلات این صنف برشمرد و خواستار برخورد جدی با این معضل شد.

نواب نوریان با اشاره به عدم پرداخت عوارض و مالیات از طرف این واحد‌ها تصریح کرد: این واحد‌ها در نظم بازار فروش مصالح ساختمانی اختلال ایجاد کرده و لازم است در طرح واحدیابی اداره کل امور مالیاتی استان شناسایی و از آن‌ها عوارض و مالیات اخذ شود.
ارسال نظرات