خبرهای داغ:
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم:

امام سجاد (ع) با روش مبارزاتی دعا دشمن را خار کردند

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: بخشی از دعا‌های امام سجاد (ع) مربوط به بحث استکبارستیزی، دین‌شناسی، امامت و ولایت است که در این بخش امام دشمن را خار کردند.
کد خبر: ۹۰۶۰۱۷۶
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴
امام سجاد (ع) با روش مبارزاتی دعا دشمن را خار کردند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام جواد عظیمی ضمن تسلیت سالروز شهادت امام سجاد (ع) بنا بر روایتی اظهار کرد: هر امامی در زمان امامت خود روش مبارزاتی خاصی دارد که الهام گرفته از دستورات وحی و امر خداوند است.

وی خاطرنشان کرد: امام سجاد (ع) شیوه مبارزاتی خود را در قالب چند محور منعکس کردند که یکی از آن‌ها بحث دعا است که در این دعا‌ها بحث امامت، ولایت، ولایتمداری و استکبارستیزی را مطرح می‌کنند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم گریه بر سیدالشهدا (ع) را یکی دیگر از راه‌های مبارزه حضرت ذکر کرد و افزود: این امام بزرگوار در مکان‌های مختلف گریه و عزاداری می‌کردند تا راه، منش و مرام سیدالشهدا (ع) زنده بماند به همین دلیل حضرت با گریه برای سیدالشهدا (ع) در زمینه احیای فرهنگ شهادت، مبارزه با ظلم، ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی گام برمی‌داشتند.

وی با اشاره به خطبه امام سجاد (ع) در شام گفت: ایشان خطبه ارزشمند، تاریخی و تاریخ‌ساز را بیان و زمینه تحول را در شامات ایجاد کردند که در آینده سبب شد مردم شام نسبت به دستگاه بنی امیه دیدشان تغییر کند و تغییر روش و منش دهند.

عظیمی صحیفه سجادیه را یکی از بهترین و والاترین یادگار‌های ارزشمند از امام سجاد (ع) ذکر کرد و افزود: این اثر مشتمل بر دعا‌های حضرت است که در بخشی به اخلاق می‌پردازد، زیرا در آن دوران مباحث اخلاقی متزلزل شده بود و مردم ضعیف النفس شده بودند.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از دعا‌ها بحث خداشناسی و معادشناسی است که به اعتقادات برمی‌گردد و بخش سوم از دعا‌های حضرت در زمینه بحث استکبارستیزی، دین‌شناسی، امامت و ولایت است که در این بخش امام دشمن را خار کردند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اهمیت شور و شعور حسینی در عزاداری‌ها گفت: مردم باید دقت داشته باشند شور حسینی بسیار خوب بوده و یادگاری از بزرگان محسوب می‌شود، ولی لازم است شور حسینی را به همراه شعور حسینی در برنامه‌ها داشته باشیم.
ارسال نظرات