خبرهای داغ:
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شاهرود:
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شاهرود گفت: سلاح مبارزه امام سجاد (ع) دعاست و اسلام ناب را بعد از امام حسین (ع) ایشان احیا نمود.
کد خبر: ۹۰۶۰۲۳۲
|
۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام محمد حسین پور در جمع راویان انقلاب و دفاع مقدس شاهرود که به مناسبت بزرگداشت شهید سید مجتبی حسینی در حسینیه سادات محله پرو روستای گلستان بخش بسطام شهرستان شاهرود برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل با بیان اینکه امام سجاد (ع) در احیا اسلام زحمت زیادی کشیدند به ولادت این امام که در سال ۳۸ هجری در زمان جنگ صفین رخ داد اشاره و افزود: امام سجاد شاهد حوادث جانسوز کربلا بودند و در دوران اسارت در کوفه و شام حضور داشته و بزرگترین مصیبت را امام شام را مورد تاکید قرار داد.
وی با بیان اینکه امام سجاد ۳۵ سال گریه و ناله کردند بعد از واقعه کربلا در مدینه و یادآوری می‌کردند صحنه‌های کربلا را برای مردم به علت گریه‌های امام سجاد پرداخته و گفت: مظلومیت بی حد و حصر ولایت و امامت بین مسلمانان که غریب شد و انحرافی که اصحاب سقیفه ایجاد کردند که مسلمانان صدر اسلام دریافت نکردند و بصیرت و تحلیل نداشتند و انحراف تلخ پیش آمد و امروز هم مسلمانان تبعات آن را می‌بینند از جمله علت‌های گریه امام در زمان خویش بود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شاهرود ادامه داد: مردم دست رد به ثقلین زدند و فقط قرآن را دنبال کردند و سخن پیامبر را رعایت نکردند که ثقلین قرآن و عترت باید همراه هم دنبال شود و ولایت و امامت را کنار زدند و با بی رحمی با این مسئله برخورد کردند.
وی تصریح کرد: ریسمان به گردن امام خود کردند و خانه امام زمان خود را آتش زدند و فرزند و همسر امام زمانشان را کشتند و بدن امام خود را تیرباران کردند و امام زمان خود را زیر سم اسبان له کردند که نتیجه انحراف تلخ و شدید امت اسلام در زمان بعد از پیامبر است.
حسین پور با بیان اینکه از سال ۱۱ هجرت تا آغاز سال ۶۱ به جز حدود پنج سال حکومت علی (ع) بلایی به سر اسلام آوردند که اگر نهضت عاشورا نبود هیچ خبری از مسجد و قرآن نبود افزود: جامعه اسلامی در این زمان مرده بود در حالی که حج انجام می‌دادند و اعتراض به جنایات بنی امیه نداشتند.
وی اضافه کرد: از سال ۶۱ تا ۸۰ هجری بیش از ۲۰ قیام اتفاق افتاد و قیام عاشورا جامعه را تکان داد و بیدار کرد و بعد از نهضت عاشورا تازه شرایط فراهم شده است و امام سجاد (ع) آغاز اسلام ناب است که امام باقر ادامه و امام صادق تکمیل کرد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شاهرود با اشاره به زیارت‌های متعدد امام سجاد (ع) گفت: در همه این زیارات دستورالعمل و معارف دینی بیان شده و خطبه امام سجاد (ع) که در مجلس یزید، بساط یزیدیان را بهم ریخت و رسالت الحقوق امام سجاد که پنجاه حق را گفته که برخی علما می‌گویند که شاید پنجاه موقف قیامت باشد و دعا‌های ارزشمند که بیش از دویست دعا به یادگار مانده برای تمام ساعات و مناسبت‌ها و تمام ایام سال و روز‌های هفته و تمام کار‌های فردی و اجتماعی از جمله اقدامات امام در دوران خود است.
وی افزود: صحیفه سجادیه زبور آل محمد (ص) که بیش از پنجاه دعای بی نظیر دارد که بسیار ارزشمند است که امام زمان سفارش به خواندن آن کرده است و مناجات خمسه عشر بی نظیر است و دعای مکارم الاخلاق که درجات انسان را بیان کردند و دعای ابی حمزه ثمالی که درد‌های جامعه را بیان و درمان هم بیان کرده است، همه و همه از اقدامات و تلاش‌های امام سجاد برای حفظ دین است.
حسین پور تاکید کرد: امام سجاد (ع) در قالب دعا مسائل را بیان فرمودند و شاگردان بی شمار و بی نظیر تربیت کردن که ابی حمزه ثمالی از آن جمله است
ارسال نظرات
پر بیننده ها