نمایندگان متصدیان شعب شهر تهران در نشستی صمیمی با مدیرعامل بانک دی به بررسی مسائل و دغدغه های حوزه بانکی خود پرداختند.
کد خبر: ۹۰۶۰۳۷۷
|
۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹


به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از اداره روابط عمومی و تبلیغات بانک دی؛ محمدرضا قربانی، مدیرعامل بانک دی، در این دیدار که در ساختمان مرکزی بانک دی برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از فرصت ایجاد شده گفت: در این برهه زمانی با اتکا به توانمندی نیروی انسانی و با استفاده بهینه از ظرفیت‌های بانک، می توان بستر مناسبی را جهت اعتلای نام بانک ایجاد کرد.
مدیرعامل بانک دی با بیان این که کارکنان شعب با فعالیت هرچه بیشتر می توانند در راستای تحقق آرمان های والای بانک نقش آفرینی نمایند گفت: همکاران ارزش آفرین بانک دی به عنوان یک سرمایه گرانبها می توانند در تحقق اهداف بانک نقش موثری ایفا نمایند و این مهم با تلاش هرچه بیشتر و ارتقای مهارت های فردی و سازمانی و دانش بانکی روزآمد میسر می شود.
قربانی در ادامه به نقش بانک ها در تامین مالی بنگاه های اقتصادی اشاره کرد و گفت: هر واحد اقتصادي با هدف خاصي ایجاد شده و برای تحقق آن اهداف به فعالیت های اقتصادی می پردازد و متصدیان شعب در خط مقدم نظام بانکی باید با استفاده از دانش و تجربه بانکی، اطلاعات مربوط به فعالیت های اقتصادی بنگاه های اقتصادی محدوده شعبه خود را رصد و ارزیابی نمایند و با در نظر گرفتن اصول و قواعد بانکی، اعتبارسنجی و همچنین رعایت بهداشت اعتباری نسبت به تامین مالی این بنگاه ها اقدام نمایند.
وی در ادامه با اشاره به این که فروش دارایی های مازاد به طور جدی در دستور کار بانک قرار دارد گفت: نيروگاه برق دماوند، بزرگترين نيروگاه سيكل تركيبي خاورمیانه با ظرفیت تولید 5% برق كشور از جمله دارایی های بانک دی است که در راستای اصلاح ساختار مالی بانک و کمک به ایجاد تحرک در بازار پولی کشور تصمیم به فروش آن گرفته شده است تا منابع موجود بانک در پروژه های پر بازده و سودآور سرمایه گذاری شود.

قربانی در ادامه به تشریح سیاست های تیم مدیریتی با رویکرد تغییر و اصلاح ساختار سازمانی پرداخت و افزود: هیئت مدیره بانک اولویت سیاست های ساختاری بانک را بر مبنای چابک سازی و اصلاح ساختار سازمانی در راستای افزایش میزان بهره‌وری کارکنان در صف و ستاد بنا نهاده تا افراد بر اساس شایستگی ها و تجربیات در پست های مرتبط بانکی ایفای نقش نمایند.
وی همچنین به نقش کلیدی شعب در رعایت بهداشت اعتباری در زمان اعطای تسهیلات تاکید کرد و گفت: سیاست گذاری شعب در نحوه پرداخت تسهیلات، تاثیر مستقیمی در پیشگیری و کاهش مطالبات دارد که موجب ایجاد گردش مالی در بانک می شود. نقش متصدیان و روسای گروه اعتبارات شعب نیز در کاهش و پیشگیری از مطالبات شعبه حائز اهمیت است و این مهم با تسلط کامل همکاران بر بخشنامه های اعتباری و مصوبات ابلاغی از سوی معاونت اعتبارات بانک محقق خواهد شد.
مدیرعامل بانک دی از بانک، بورس و بیمه به عنوان سه ضلع سرمایه گذاری برای فعالان و بنگاه های اقتصادی یاد کرد و گفت: تامین مالی اقتصاد در ایران تنها در نظام بانکی انجام می شود از این رو تناسب بین سپرده ها و تسهیلات در بانک ها بسیار حائز اهمیت است که باید بر اساس سیاست های کلان بانک و تخصص متصدیان در شعب هدایت شود.
قربانی با بیان این که در صنعت بانکداری ایران ، ارتباط مستقیم بین نرخ سود سپرده ها و نرخ سود تسهیلات وجود دارد گفت: بر اساس دیدگاه الگوی بانکداری متعارف که مبتنی بر تامین منابع از بازار سپرده‌ها و مصرف آن در بازار تسهیلات با نرخ هزینه تمام شده پول به علاوه حاشیه سود بانک است، انتظار می رود نرخ سود تسهیلات نیز مطابق با سود سپرده ها تغییر نماید.
قربانی با بیان این که رویکرد اصلی مدیریت بانک دی ، تعامل مستقیم کارکنان و مدیریت است و انتقال تجربیات از طریق تعامل مستقیم و بررسی مسائل و هم اندیشی برای ایجاد راهکارهای موثر علاوه بر ایجاد همدلی موجب ارتقای مهارت های کارکنان و افزایش میزان بهره وری در بانک می شود افزود: هدف از این نشست ها علاوه بر اطلاع رسانی از عملکرد بانک ، دریافت نقطه نظرات همکاران و بکارگیری آن در برنامه های آتی و تقلیل فاصله بین صف و ستاد است.
همچنین در این دیدار صمیمی، نمایندگان هر یک از شعب شهر تهران نیز ضمن تقدیر از ایجاد فرصت تعامل مستقیم با مدیرعامل بانک به طرح موضوعات و مسائل مختلف خود در حوزه بانکی پرداختند.
گفتنی است این نخستین دیدار صمیمی مدیرعامل بانک دی با متصدیان شعب در ادوار مختلف است که به دلیل تنوع موضوعات و استقبال همکاران بیش از 5 ساعت به طول انجامید.

ارسال نظرات