نمایش و نقد فیلم مستند دفاع مقدس، برگزاری نمایشگاه نقاشی، طراحی و پوستر، رونمایی از کتاب «شیری شبیه آهو» به نویسندگی برادران شیردل و دیدار جمعی از هنرمندان با رهبر انقلاب که مطابق هر سال انجام می‌شود، از برنامه‌های هنری در هفته دفاع مقدس هستند.
کد خبر: ۹۰۶۰۴۱۷
|
۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مهدی معصومی‌گرجی در گفت‌وگویی ری اظهار کرد: حوزه هنری مازندران مسؤول کمیته هنری ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در این استان است در نشست‌های هماهنگی نیز برنامه‌هایی را با محوریت دفاع مقدس تدارک دیده‌ایم.

وی افزود: یکی از برنامه‌ها، عصر شعر است که به‌دلیل تقارن با ماه محرم با موضوع محرم و دفاع مقدس به‌همراه رونمایی از دو اثر موسیقیایی به نام‌های «عاشقان حرم» و «ستاره غربت» برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری مازندران بیان کرد: نمایش و نقد فیلم مستند دفاع مقدس، برگزاری نمایشگاه نقاشی، طراحی و پوستر، رونمایی از کتاب «شیری شبیه آهو» به نویسندگی برادران شیردل و دیدار جمعی از هنرمندان با رهبر انقلاب که مطابق هر سال انجام می‌شود، از برنامه‌های هنری در هفته دفاع مقدس هستند.

 وی ادامه داد: روز چهارشنبه چهارم مهرماه نیز در ساعت 8:30 دقیقه با حضور جمعی از هنرمندان و ایثارگران، دیداری با حماسه‌آفرینان در آسایشگاه جانبازان ساری خواهیم داشت و در آنجا توسط یک گروه جوان، تعزیه برگزار می‌شود.

معصومی‌گرجی گفت: باتوجه به مناسبت‌های ملی و مذهبی که در طول سال داریم، برنامه‌های مختلفی نیز از سوی حوزه هنری برگزار می‌شود و تلاش‌ها در این مسیر بوده است که  تنها به کیفیت و اثربخشی فعالیت‌ها بیندیشیم.

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری مازندران اظهار کرد: نسل امروز نیاز به برنامه‌هایی دارد که با روحیه آنها سازگار باشد لذا حوزه هنری در چند سال اخیر با جذب جوانان بااستعداد، هنرمند و متعهد توانسته است مخاطبان خوبی را جذب کند.

این مسؤول ادامه داد: اعتقاد داریم که هنر باید از پشت درب‌های بسته بیرون بیاید و مردمی شود، در این مسیر به پشتوانه قدرتمندی چون نیروهای جوان و آگاه به زمان در کنار افراد باتجربه و اساتید فرهنگ و هنر نیازمندیم.

وی در پایان با تبریک هفته دفاع مقدس گفت: هنرمندان از زوایای مختلفی به دفاع مقدس پرداخته‌اند؛ اشعار، هنرهای تجسمی و فیلم‌های متنوعی در این زمینه داریم که هر کدام تاثیرگذاری خاصی داشته و روایتگر گوشه‌ای از ایثارگری رزمندگان هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها