خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین

افتتاح مدارس راهیان نور/دوره دبستان، دوران طلایی زندگی است

حجت الاسلام معبودی عنوان کرد: دوره دبستان از جهت تعلیم و تربیت، بهترین دوران است. در این دوره،کودک ویژگی های روانی و آمادگی کاملی برای تربیت پذیری و ادب آموزی دارد. آموزش رسمی کودک از این مرحله آغاز می شود. بنابراین این دوران طلایی را که بهترین فرصت برای تعلیم و تربیت کودک است، نباید به سادگی از دست داد.
کد خبر: ۹۰۶۰۴۳۲
|
۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، همزمان با نخستین روز از آغاز سال تحصیلی جدید، آِیین افتتاح مدارس راهیان کوثر استان قزوین با حضور سردار شاهرخی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، حجت الاسلام معبودی نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر استان قزوین، کاظم پور معاون ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک، سرهنگ والدی معاون اجرایی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین و اولیا و دانش آموزان برگزار شد.

افتتاح مدارس راهیان نور/دوره دبستان، دوران طلایی زندگی است
حجت الاسلام معبودی در این مراسم بیان کرد: روزهای آغازین مدرسه از جهات مختلف دارای اهمیت است. ایجاد نگرش های مثبت و پویا در دانش آموزان، تقویت انگیزه تلاش و تحصیل،کاهش دغدغه، اضطراب و تردید و زدودن هرگونه آثار بدبینی نسبت به درس و مدرسه و کلاس و معلم، و سرانجام آشنایی با شخصیت و دیدگاه های دانش آموزان می تواند در روزهای اول مدرسه صورت می پذیرد.
وی ضمن اشاره به طلایی بودن این دوران گفت: دوره دبستان از جهت تعلیم و تربیت، بهترین دوران است. در این دوره،کودک ویژگی های روانی و آمادگی کاملی برای تربیت پذیری و ادب آموزی دارد. آموزش رسمی کودک از این مرحله آغاز می شود. بنابراین این دوران طلایی را که بهترین فرصت برای تعلیم و تربیت کودک است، نباید به سادگی از دست داد.
نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اظهار کرد: در سال های نخست تحصیل، کودک میل شدیدی به رفاقت با همسالان خود دارد و این کار در خانواده امکان پذیر نیست. هم چنان که یادگیری و علم آموزی نیز در محیط خانه معمولاً مقدور نمی باشد.

افتتاح مدارس راهیان نور/دوره دبستان، دوران طلایی زندگی است
حجت الاسلام معبودی عنوان کرد: حتی اگر امکانات لازم برای آموزش کودک در خانه فراهم باشد و مادری بتواند کودک خود را آموزش دهد، باز هم کودک از حضور در مدرسه بی نیاز نیست زیرا زندگی با همسالان و تن دادن به زندگی جمعی با تمام خصوصیات، آثار و نتایج مربوط به آن چیزی است که هرگز خانواده قادر به ایجاد آن نیست.
وی افزود: معلمان بدانند اکه دانش آموزان امانت الهی در دست آنها هستند و باید به درستی امانت داری کنند که باید از این جمع انسانهای بزرگی پرورش یابند و آینده این کشور را مدبرانه رهبری کنند.
در ادامه مراسم عابدینی موسس راهیان کوثر محوریت این مدارس را فعالیت در حوزه معرفتی و تربیتی، علمی، مهارت آموزی، جذابیت و اکتشاف، مهارت های تفکر و نقدپذیری دانست و گفت: بر اساس تعالیمی که دانش آموز در مدرسه فرامی گیرد باید ارتباط بین منزل، مدرسه و معلم رعایت شود.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار