مسئول بسیج رسانه شاهرود گفت: امروز نسل نوجوان ما احتیاج به بصیرت و معرفت دارد و شما دانش آموزان باید مجهز به دو بال علم و معرفت باشید.
کد خبر: ۹۰۶۰۴۷۰
|
۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، علی عامری در مراسم زنگ مهر مقاومت به مناسبت بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس در واحد پوینده دکتر علی شریعتی بسیج دانش آموزی حوزه ایمان که با حضور بیش از ۳۰۰ دانش آموز در سالن اجتماعات این دبیرستان برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس و ماه محرم با بیان این پرسش که چرا رژیم بعث عراق روز ۳۱ شهریورماه را برای حمله سراسری به ایران اسلامی برگزید اظهار کرد: یکی از اهداف دشمن از این انتخاب که می‌توان با توجه به بازگشایی مدارس بدان توجه داد این است که آن‌ها نمی‌خواستند سال تحصیلی مدارس و دانشگاه‌ها آغاز شود.
وی افزود: این نشان می‌دهد یکی از اهداف دشمنان در جنگ، جلوگیری از رسیدن ایران اسلامی به علم و دانش است و برای این از هر فرصتی استفاده می‌کنند حتی شروع یک جنگ بر علیه کشور ما که حتماً باید روزی را انتخاب کنند که مدارس و دانشگاه‌ها و بهار علم و دانش است.
مسئول بسیج رسانه شاهرود با بیان اینکه دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب از تمام ظرفیت خود برای عقب نگهداشتن انقلاب استفاده کردند گفت: دشمنان ایران اسلامی تلاش فراوان دارند تا ایران اسلامی به علم دست پیدا نکند چرا که علم قدرت می‌آورد همانگونه مولا علی (ع) فرمودند: (العلم السلطان).
وی با اشاره به پیشرفت‌های علمی چهار دهه انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: در این چهار دهه ایران اسلامی پیشرفت‌های چشمگیری در عرصه‌های مختلف داشته که آنچه اکنون بسیار مطرح است انرژی هسته‌ای و توان نظامی و موشکی است.
عامری با تاکید بر اینکه شهدا هم بر علم و دانش تاکید داشته و تکلیف محور بودند گفت: در دوران دفاع مقدس آن‌ها تکلیف را در حضور در جبهه تشخیص دادند، اما در آن مرحله نیز درس و علم را رها نکردند و تلاش‌های فراوانی داشتند و همین تلاش‌های آنان در دوران دفاع مقدس سبب شد تا ما در ابعاد نظامی با اتکا به توان جوانان به این پیشرفت‌ها دست یابد.
وی با اشاره به خاطرات شهدای دانش آموز ادامه داد: ایران اسلامی بیش از ۳۶ هزار شهید دانش آموز و چهار هزار شهید فرهنگی تقدیم انقلاب کرده که از این تعداد شهدای دانش آموزی بیش از ۲۲۰ شهید از شهرستان شاهرود هستند که در راه اسلام به جبهه‌ها شتافته و شهید شدند.
مسئول تعلیم و تربیت بسیج دانش آموزی شاهرود تلاش امروز دشمنان را محصور کردن ایران اسلامی در مرز‌های جغرافیایی عنوان کرد و افزود: دشمنان در خیال باطل خود تلاش دارند ما به پیشرفت دست پیدا نکرده و محدود به جغرافیای سرزمینی خود باشیم، اما باید بدانند که انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس صادر شد و امروز حضور جبهه مقاومت و حزب الله در لبنان از برکت فرهنگ دفاع مقدس است.
وی اضافه کرد: امروز نسل نوجوان ما احتیاج به بصیرت و معرفت دارد و شما دانش آموزان باید مجهز به دو بال علم و معرفت باشید تا کارتان نتیجه دلخواه که اقتدار اسلام و زمینه سازی ظهور است را در برداشته باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها