خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج چادگان گفت: در هفته دفاع مقدس، به منظور ارج نهادن و زنده نگه داشتن ایثارگری های رزمندگان اسلام در 8 سال جنگ تحمیلی،50 برنامه به همت پاسداران و بسیجیان چادگان، در ناحیه، حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج و مساجد شهرستان اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۶۰۴۹۳
|
۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از چادگان سرهنگ پاسدار محمد مهدی ملیانی طی یک نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با ایام محرم گفت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت، ایستادگی وایثارگری های رزمندگان درهشت سال دفاع مقدس است، رزمندگانی که با تأسی به امام حسین علیه السلام و شهدای کربلا توانستند به موفقیت های بزرگی در دفاع از میهن اسلامی برسند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج چادگان ادامه داد:

در 31 شهریور سال 1359 رژیم بعثی عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای اسلامی، جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد. صدام حسین با ظاهر شدن در برابر دوربین های تلوزیون عراق، با پاره کردن قرارداد 1975الجزایر، آغاز تجاوز به خاک ایران را اعلام کرد.

جنگی نابرابر در شرایطی به ایران تحمیل شد که از جانب استکبار جهانی به ویژه آمریکا تحت فشار شدیدی قرار داشت و در داخل کشور نیز جناح های وابسته به شرق و غرب، در صدد تضعیف نظام بودند و نیروهای نظامی، بعد از انقلاب، هنوز به بازسازی و سازماندهی کامل نرسیده بودند.

8سال دفاع مقدس را می توان به 3 دوره تقسیم کرد:

  • از آغاز جنگ در شهریور 59 تا بازپس گیری خرمشهر در خرداد61، که برتری نظامی ازآنِ عراق بود.
  • تداوم جنگ از خرداد61 تا نیمه دوم 66 که در این دوره طولانی جنگ، برتری نظامی از آن ایران بود.
  • از نیمه دوم سال66 تا سال 67 که به سبب حمایت های آمریکا و شوروی، اوضاع به نفع عراق تغییر کرد و توانست فاو و جزایر مجنون را بازپس بگیرد و با پذیرش قطعنامه از طرف ایران، جنگ پایان یافت.

سرهنگ ملیانی بیان کرد: دفاع مقدس شبیه معجزه بود، چون ما امکانات کافی برای مقابله با عراق نداشتیم بلکه با وحدت، انسجام، مقاومت و درک صحیح شرایط روز و رشادت های رزمندگان اسلام توانستیم با عراق مقابله کنیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج چادگان خاطر نشان کرد: برگزاری مراسم های مختلف در هفته دفاع مقدس باعث زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و رزمندگان اسلام و یادآوری مجاهدت ها، فداکاری ها و شهادت ها برای حفظ میهن اسلامی است تا قدر این نظام اسلامی را بیشتر بدانیم و برای حفظ این امانت گرانمایه شهدا، راه آنان را ادامه دهیم.

سرهنگ ملیانی با اشاره به این که هفته دفاع مقدس، از روز شنبه 31 شهریورماه شروع شده و تا روز جمعه ششم مهرماه ادامه خواهد داشت گفت: بیش از 5۰ برنامه توسط ناحیه، حوزهای مقاومت و پایگاه های بسیج خواهران و برادران در سطح شهرستان چادگان درحال اجرا است.

وی برنامه های شاخص هفته دفاع مقدس را، دیدار از خانواده معظم شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس، نواختن زنگ مقاومت، برگزاری یادواره های شهدا، عطر افشانی گلزارهای شهدا، برگزاری همایش ایثارگران، برگزاری نمایشگاه عصرعاشورا، برگزاری صبحگاه مشترک، حضور سازمان یافته بسیجیان در نمازجمعه، پیاده روی خانوادگی، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی و نشست های سیاسی و روشنگری عنوان کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها