هم‌زمان با شب عاشورای حسینی وزیر بهداشت با حضور در جمع عزاداران حسینیه اعظم شهیدیه همراه با آنان در سوگ شهادت اباعبدالله الحسین (ع) ویاران باوفایش به عزاداری پرداخت.
کد خبر: ۹۰۶۰۵۶۲
|
۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از میبد،  همزمان با شب عاشورای حسینی "سید حسن قاضی‌زاده هاشمی" وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه امام‌جمعه، نماینده و فرماندارمیبد با حضور در جمع عزاداران حسینیه اعظم شهیدیه شهرستان، همراه با آنان در سوگ شهادت اباعبدالله الحسین (ع) ویاران باوفایش به عزاداری پرداخت و با آیین عزاداری سنتی "جغجغه زنی" نیز آشنا شد.
لازم به ذکر است "سنگ‌زنی" یا به گویش محلی "جغجغه زنی" که قدمت آن قریب به یک قرن می‌رسد در ششم دی ۱۳۹۰ به شماره ۴۲۳ در فهرست آثار ملی ناملموس کشور به ثبت رسیده است.
این مراسم یکی از چشم‌نوازترین اشکال مرسوم عزاداری در شهرستان میبد است که به شیوه‌ای هنرمندانه با آهنگی دل‌چسب و شعری دل‌پذیر و با صدق و صفا و یکدلی بعد از مراسم نوحه‌خوانی و زنجیرزنی اجرا می‌شود.
فرماندارمیبد ضمن قدردانی از امام‌جمعه و نماینده میبد بابت هماهنگی سفر "سید حسن قاضی‌زاده هاشمی" به شهرستان؛ از مردم شهیدیه به خاطر همراهی، مهمان‌نوازی و اخلاق‌مداری این محله بابت حضور وزیر بهداشت در حسینیه اعظم تقدیر و تشکر کرد.
ارسال نظرات